كارآموزي در تعميرگاه خودرو (خودروهاي انژكتوري)

دسته بندي : پروژه های کارآموزی » رشته مکانیک (کارآموزی_و_گزارشات)

مقدمه                                    1

دانستنيهاي فني خودروهاي انژكتوري                     2

دانستنيهاي عمومي خودرو                      3

انژكتور چيست و سيستم انژكتوري چگونه كار مي كند         4

اجزاء تشكيل دهنده سيستم سوخت رساني انژكتوري         7

ECU  و سيستم جرقه زني اتومبيل                     11

AIR BAG                                 11

انواع سيستم هاي جرقه زني پلاتيني                      13

شبكه مالتي پلكس بر روي خودرو هاي پژو                 19

عيب يابي                                 22

ياتاقان                                  31

سيستم خنك كاري                           33

سيستم روغنكاري                           35

تعويض روغن جعبه دنده                        37

آچار كشي ميل گاردان                             39

لنت ترمز                                 40

تكميل روغن جعبه فرمان                       43

روغنكاري شانه فرمان                             44

صداهاي غير عادي از اتومبيل                       44

ياتاقان مي زند                              46

استارت صدا مي دهد                           48

صداي گاردان                                 49

سوت كشيدن ترمز                           50

 


مقدمه :

تعميرگاه پارت پرايد در شهرستان قزوين خيابان ميرزا كوچك خان روبيروي آهن فروشي اره چي قرار دارد اين تعميرگاه از سال 1372 تاسيس گرديده كه آقاي حيدري اولين كسي بود كه اين مكان را به عنوان تعميرگاه و مكانيكي به راه انداخت .

بعد از گذشت چندين سال كه از افتتاح اين مكان مي گذرد الان به يكي از مجهزترين تعميرگاه هاي موجود در اين مكان شده است و به دليل اين كه قدمت زيادي نيز دارد مشتريان بسيار زيادي دارد و مهم ترين كار اين تعميرگاه كار بر روي ماشين پرايد و رنو و پژو 206 مي باشد كه كليه مراحل تعميراتي اين ماشين ها در خود اين كارگاه انجام مي شود .

در اين تعميرگاه چند نفر تكنسين مكانيك بودند كه از شركت سايپا و ايران خودرو مدرك گرفته بودند و شارژ كولر خودروهايي كه كولر دار بودند نيز در اين كارگاه انجام مي شد .

و بنده به عنوان كارآموز در اين كارگاه مدت 240 ساعت كارآموزي خود را پشت سر گذرانده و نيز در اين مدت كارهايي كه در سوله و كارگاهاي مكانيك دانشگاه انجام داده بوديم و يه صورت تئوري سر كلاسهاي درس خوانده بوديم به صورت عملي انجام داده و اين دوره بسيار آموزنده و تاثير گذار بر روي آموزش دانشجويان فني مي باشد كه اميدوارم همه دانشجويان اين مدت را به عنوان مهمترين واحد دوره درسي دانسته و از همه امكانات مكان كارآموزي و نيز سعي و تلاش خود براي افزايش دانسته هاي خود و كامل نمودن مدت درس خوانده در دانشگاه باشند و نه فقط به عنوان گذراندن 2 واحد درسي و گرفتن نمره باشند باشد .

دانستنيهاي فني خودروهاي انژكتوري :

-  توصيه مي شود در خودروهاي پيكان انژكتوري ، حداقل بنزين در باك 10 ليتر  مي باشد .

-  در خصوص تنظيمات موتور و سيستم سوخت رساني حتماً به نمايندگي هاي مجاز ايران خودرو مراجعه و تز مراجعه به تعميركارهاي متفرقه خودداري گردد .

-  در صورت عدم روشن شدن خودرو در هنگام برخورد با موانع ، تصادف و يا افتادن در چاله هاي نسبتاً عميق از عملكرد سوئيچ انرسي (در محفظه موتور و برروي گلگير به رنگهاي نارنجي يا مشكي ) اطمينان حاصل نموده و در صورت قطعي ، با فشردن آن اتصال برقرار نمائيد.

-   قبل از استارت زدن ، پس از چرخاندن سوئيچ به مرحله دوم به مدت سه الي پنچ ثانيه سوئيچ را در حالت باز قرار داده تا پمپ بنزين عمل نمايد و سپس موتور را روشن نماييد .

 از اضافه كردن هر نوع تجهيزات جانبي از قبيل دزدگير هاي غير استارندارد ، لامپ ، بوق ، تلوزيون و توسط توسط افراد غير متخصص بر روي خودرو جداً خودداري فرمائيد
دسته بندی: پروژه های کارآموزی » رشته مکانیک (کارآموزی_و_گزارشات)

تعداد مشاهده: 4160 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 59

حجم فایل:138 کیلوبایت

 قیمت: 55,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل