کارآفرینی - الكـــل صنعتـــي مهر مـــراغـــه

دسته بندي : پروژه های کارآفرینی » پروژه های طرح توجیهی صنعتی و کار

ديبـــاچه

قسمت اول : چگـونگـي تحقيـق و بررسـي در مـورد پـروژه

از آنجائيكه همكاريهاي خوب و صميمانه‌اي از طرف استاد گرامي صورت مي‌گرفت اينجانب را برآن داشت تا هر چه درتوان دارم به كار ببرم و راه را براي حل مشكلات هموار نمايم و تمام تلاش خود را به كار ببرم تا اين پروژه را آنچنان تهيه كنم كه براي افراد ديگر مثمرثمر و راهنماي مناسبي براي دانشجويان علاقه‌مند به اين كار باشد .

در اين تحقيق و پژوهش مسائلي چون و چگونگي ثبت شركت از شروع تا راه‌اندازي و بعد از آن مرحله سوددهي و سودآوري شركت مورد بررسي قرار گرفته است . پيش بيني مشكلاتي كه بعد از راه اندازي شركت ممكن است به وجود بيايد و راهكارهاي مناسبي كه به اين مشكل‌ها اتخاذ شده است ميتواند مديران را در امر تصميم‌گيري مناسب و معقولانه راهنمايي نمايد .

براي تهيه و تنطيم اين پروژه به دليل عدم دسترسي به يكسري از آمار و ارقام مناسب برخود واجب دانستم تا دانستني‌هاي مورد نياز را از طريق پژوهش‌هاي علمي و گفتگوهاي تجربي از افراد كاردان و كارشناس جمع‌آوري كرده تا اين تحقيق ناقابل را به صورت روشن كه حاوي مطالب آموزنده‌اي است تكميل و به حضور استاد محترم تقديم نمايم .

تكميل اين پروژه ماهها به طول انجاميد و اينجانب براي تهيه اين پروژه براساس برنامه خاص و مشخص توانستم تمام سرفصل‌هايي را كه توسط استاد بزرگوار درنظر گرفته شده بود و پيش بيني كرده در اين پروژه مطالبي را در مورد آنها ارائه نموده و بگنجانم .

 

 

 

قسمت دوم : ارزش و اعتبــار طرح در جـامعه

از آنجائيكه هر طرح اقتصادي و يا هر كارخانه براي يك شهر و در نتيجه براي يك كشور و يك جامعه ميتواند بهره‌وري و سودآوري مناسبي را داشته باشد طرح توليدي الكل صنعتي نيز به نوبه خود علاوه براي صاحبان شركت سوددهي دارد ماليات‌هايي كه شركت پرداخت مي كند و يا عوارضي كه براي شهرداري و آموزش و پرورش مي پردازد .مي تواند براي آباداني شهر نيز مثمرثمر مي باشد .

مسئله ديگر اشتغال زائي است كه مي تواند حدود 40 الي 60 نفر را در خود جاي دهد و اشتغال مناسبي را براي اهالي آن منطقه ايجاد نمايد .

مورد ديگر خريد ابزارآلات و وسايل موردنياز است كه از مغازه داران شهر صورت مي‌گيرد و اين مورد نيز مي‌تواند به رونق اقتصادي آن شهر بيافزايد و بسياري از كارهاي ديگر كه مي تواند در بهبود و آباداني شهر نقش بسيار سازنده‌اي را ايفا كند و موجب شود شهري زيبا و ديدني داشته باشيم كه آن نيز به نوبه خود مي تواند نتايج بسيار خوبي به دنبال داشته باشد .

بطور كلي انگيزه اصلي از احداث كارخانه الكل صنعتي در حومه شهرستان مراغه (براي اولين بار در سطح استان)كه عبارتند از :

1-           جلوگيري از رشد بيكاري در منطقه

2-           استفاده بهينه از ملاس يا تفاله چغندرقند

3-           بالا بردن سطح توليدات صنعتي

4-  بالا بردن وضع كيفي محصول و افزايش صادرات غيرنفتي و عدم وجود كارخانه مشابه در سطح استان .

با سپاس فراوان

رباب معتمد ـ معصومه تيموري

دانشجوي رشته حسابداري

سال تحصيلي 82-83

مـراحـل مقـدمـاتي طـرح

نام طـرح : توليـــدي الكــل صنعتــي

مـوقعيـت طــرح

بنابه وجود نياز اين محصول در سطح استان و ارزش اقتصادي آن در سطح جامعه و جواب دادن منطقه از نظر خاك و آب و هوا و و نيز نزديك بودن به مواد اوليه اين كارخانه كه از طريق كارخانجات قند مياندوآب ، پيرانشهر ، مهاباد ، اراك ، قزوين و استفاده بهينه از تفاله چغندرقند در اين كارخانه مي‌تواند از موقعيت مثبت و ثمربخش اين طرح نام برده

 

نحـوه فعـاليت طــرح

جمع‌آوري اطلاعات ، تأييد مراحل اجرايي ، انتخاب افراد ، تملك ، خريد ماشين‌آلات و ساختمان و كه در نموداري بنام گانت نمايش داده ميشود .

 

توضيحـات جـانبي جـدول گـانت

1-  جمع‌آوري اطلاعات : با توجه به گستردگي شركت و مهم بودن اطلاعات اوليه ، سعي شده است اطلاعات بطور دقيق و منظمي تهيه شود براي همين منظور با افراد كاردان و با تجربه در اين رابطه مشورت و گفتگو شده است . طبق برآوردها ، زمان لازم براي جمع‌آوري اطلاعات حدود سه ماه به طول انجاميد .

2-  تعيين و انتخاب محل كارخانه : با توجه به اطلاعات موجود ، تعيين و انتخاب مكان كارخانه از حساسيت خاصي برخوردار است كه از نظر محيط زيست ، جنگل باني و بازدهي آزمايشات آب و خاك و جواب داده باشد تا بتوان زمين مورد نظر را خريداري كرد .

3-  تأييد مراحل اجرايي طرح : با توجه به آگاهي خود نسبت به قوانين حاكم بر تأسيس شركت و مساعد ديدن شرايط لازم جهت تأسيس شركت به اداره ثبت شركتها رجوع كرده و شركت را به ثبت مي رسانيم كه اين مرحله مدت شش ماه بطول انجاميده است .

4-  خريد زمين كارخانه : در اين مورد به طوري كه قبلاً نيز اشاره شد پس از بررسي لازم و
جواب دهي از نظر آب و خاك و
و بلامانع بودن زمين موردنظر از سوي اداره محيط زيست و جنگل باني و همچنين درجه سه بودن زمين موردنظر ، در مورد خريد زمين اقدام مي‌شود كه اين مرحله نيز مدت شش ماه بطول انجاميده است .

5-   خريد ساختمان اداري : ساختمان اداري كارخانه با توجه به ميزان بازدهي كارخانه و ارزش توليدات و صادرات و فروش و همچنين پرسنل موجود و موردنياز محل مناسب در سطح شهر خريداري ميشود .

6-  استخدام افراد اداري : استخدام افراد نيز يكي از مراحل مهمي است كه با گزينش صحيح ، افراد مجرب و با كارآيي بالا انتخاب مي شوند با توجه به اينكه تعداد افراد مورد نياز جهت كار اداري به جز مدير عامل ، افراد ديگري بود انتخاب شدند .

دسته بندی: پروژه های کارآفرینی » پروژه های طرح توجیهی صنعتی و کار

تعداد مشاهده: 2895 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 42

حجم فایل:314 کیلوبایت

 قیمت: 55,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل