طرح توجيهی روغن نباتي شاد گل

دسته بندي : پروژه های کارآفرینی » پروژه های طرح توجیهی صنعتی و کار

مقدمه

   روغنها و چربي هاي خوراكي بخش عمده اي از تركيب مواد غذايي و غذاي مصرفي روزانه را به خود اختصاص مي دهند . رشد سريع جمعيت و نياز به افزايش هر چه بيشتر توليد از يك سو و عدم استقلال صنايع روغن كشور از برخي لحاظ نظير مواد اوليه ، ماشين آلات و يا كاتاليست ، خاك رنگبر و غيره از سوي ديگر ، مشكلات روز افزوني را سبب شده است كه حل آنها منوط به انجام فعاليت هاي گسترده و تلاش بيشتر از جانب محققين ، متخصصين و مسئولين امر در اين زمينه است .

   روغن كشي از دانه هاي روغني به وسيله چرخهاي اعصاري در ايران ، از قرنها پيش مرسوم بوده و بيشتر مصرف دارويي داشته است . مصرف روغن نباتي به عنوان يك ماده غذايي به همراه ديگر محصولاتي نظير برنج و آرد ، از سال 1325 معمول شده است .

    مردم ايران در بدو امر با اكراه و از روي ناچاري به استفاده از روغن نباتي مبادرت مي نمودند و آن را فاقد مواد مورد نياز بدن دانسته ، حتي مصرف آن را مضر مي دانستند ، تا اين كه به تدريج با آگاهي از تركيبات و خواص مواد تشكيل دهنده روغن نباتي ، به مصرف آن روي آوردند و در بسياري موارد آن را بر روغن حيواني نيز ترجيح دادند . روغن نباتي در حال حاضر به اشکال جامد ، مايع و مارگارين مورد مصرف قرار  مي گيرد ، كه نوع جامد آن به علت قابليت نگهداري طولاني تر ، بالاتر بودن نقطه ذوب و همچنين بهبود در پلاستيسيته روغن هاي قنادي و مارگارين . البته روغن جامد باعث بهتر شدن طعم و بوي روغن مي گردد ، مورد استفاده بيشتري دارد . در مقابل ، نوع مايع آن داراي ارزش تغذيه اي بالاتري است . مصرف اين فرآورده ي غذايي ، ساليانه رو به افزايش بوده ، كه مي توان از علل آن ازدياد جمعيت ، افزايش درآمد ، بالا رفتن ميزان شهر نشيني و حتي عادت به مصرف و . . . را نام برد .

    مي بايد از هم اكنون با توجه به فاكتورهاي مختلفي ، نظير : رشد جمعيت ، رشد مهاجرت و تغيير سليقه ، رشد درآمد و . . . با برنامه ريزي صحيح كه در درجه اول از مواد اوليه شروع مي شود ( دانه هاي روغني ) ، اقدامات مقتضي را جهت نيل به خودكفايي به عمل مي آورد . لازم به ذكر است در گذشته در هيچ سالي وابستگي كشور به روغن خام كمتر از 80% نبوده است .

در اینجا لازم به ذکر است از کلیه عزیزان و سرورانی که به هر نحو ما را در انجام این مهم یاری نمودند و موجات ایجاد یک صنعت مادر را فراهم ساختند صمیمانه سپاسگذاریم

1-1- هدف پروژه

هدف پروژه تصفيه و توليد روغن نباتي جامد به ميزان  3000 تن در سال در دو  شيفت كاری و رفع نياز هاي مختلف این محصول در كشور و گام در جهت خودكفايي و همچنین صادرات به بازارهای هدف و در نتیجه افزایش توان اقتصادی کشور  مي باشد

1-2- محل اجرا : شهرستان نیشابور- شهرک صنعتی خیام

1-3- تعداد كاركنان : 108 نفر

1-4- سوابق ثبتي مجري طرح

شركت  شادگل در تاريخ 28/2/1378تحت شماره1135درنيشابوربه ثبت رسيد .

اين شركت با مسئوليت محدود و سرمايه 000/000/000/3 ريال شروع به فعاليت كرد .

1-5- سوابق تجربي و علمي مديران

رديف

نام ونام خانوادگي

رشته تحصيلي

تعداد سهم

1

امير اماميان

ديپلم

54

2

حميد رضا اماميان

ديپلم

200

3

مهديه بلالی

ديپلم

248

4

ريحانه اماميان

ديپلم

248

5

مليحه اماميان

ديپلم

248

6

علی اصغر اماميان

ديپلم

2

 

1-6- مجوزات قانوني

موافقت اصولي به شماره 28084/2 به نام شركت توسط وزارت صنايع جهت توليد ميزان  000/30 تن روغن توسط وزارت صنايع ومعادن ( نمايندگي صنايع و معادن نیشابور ) جهت توليد ميزان  30000 تن روغن نباتی جامد در سال صادر شده و در تاريخ  . . . تمديد گرديد .

    با توجه به اقداماتي كه توسط مجريان طرح از نظر پيشرفت امور ساختماني و برخي از قسمتهاي كارخانه به عمل آمده بود ، چند ماه بعد پروانه تأسيس كارخانه صادر و اعتبارات اوليه آن از تاريخ صدور به مدت يك سال تعيين و تمديد شد .

    لازم به ذکر است که اين اعلاميه تاسيس به نام آقاي محمد عظيمي سوراني  صادر گرديده است.   

دسته بندی: پروژه های کارآفرینی » پروژه های طرح توجیهی صنعتی و کار

تعداد مشاهده: 3372 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.Doc

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 58

حجم فایل:1,027 کیلوبایت

 قیمت: 55,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل