امروزه یکی از با ارزش ترین دارایی های هر شرکتی را ارزش
ویژه نام نشان تجاری تشکیل می دهد. شرکت های دارای جایگاه بالا در ارزش ویژه نام
نشان تجاری در ذهن مشتریان، به راحتی می توانند در میان دیگر شرکت های در صنعت
مربوط به خودشان سودآور تر تلقی گردند. در این تحقیق سعی بر ارائه یک تعریف
کاربردی و روشن از ارزش ویژه نام ونشان تجاری ازطریق بررسی “مدل ارزش نام و نشان
تجاری دیوید آکر” شده است. این مدل شامل
چهار بعد آگاهی، کیفیت ادراک شده ، تداعی و وفاداری به نام نشان تجاری می
باشد که به تفصیل توضیح داده خواهند شد. به طور کلی در این تحقیق به عوامل موثر بر
ارزش نام و نشان تجاری شرکت رب سحر و تعریف آن پرداخته می شود. که دارای چهار
فرضیه می باشد.که با استفاده از نرم افزار spss 16
به تحلیل آماری فرضیه ها پرداخته شده است