دانلود فایل بررسی بازاريابي چيست؟

دسته بندي : کالاهای دیجیتال » رشته مدیریت (آموزش_و_پژوهش)
این فایل در قالب فرمت word قابل ویرایش ، آماده پرینت و استفاده میباشد

بازاريابي چيست؟

بسياري از مردم در مورد اصطلاح بازاريابي اشتباه مي كنند و آن را معادل فروش مي دانند؛ در صورتي كه فروش بخشي از بازاريابي محسوب مي شود. دليل اينكه مردم اين اشتباه را مي كنند اين است كه آنها از صبح تا شب با انواع و اقسام تبليغات تجاري روبرو هستند و به قول يكي از بزرگان علوم مديريت: امروزه مردم از 3 چيز گريز ندارند، ماليات، مرگ و آگهي هاي تجاري. اگر كل بازاريابي را به كوه يخ تشبيه كنيم، فروش فقط آن قسمت بيرون آب است كه همه مي بينيم در صورتي كه فعاليتهايي قبل از آن صورت گرفته كه باعث اين فروش شده است. اگر نيازي مشتري و سليقه ي آنها به درستي تشخيص داده شود و بر اساس آن كالا طراحي و توليد شده و همراه آن قيمت گذاري و بسته بندي مناسب انجام گيرد همچنين در مورد برنامه هاي توسعه فروش سياست هاي رقابتي اتخاذ شوند، فروش كار بسيار ساده اي خواهد بود و كالا به راحتي فروش مي رود.
در تمام كشورها كالاهايي وجود دارند كه اصطلاحاً به آنها كالاي داغ گفته مي شود، به طوري كه بازار بسيار گرمي دارند و به محض توليد و توزيع، مشتريان فراواني خواهند داشت و مشتريان در هر كجا و در هر شرايطي آنها را طلب مي كنند. مثالي مي زنم: اگر شما به فروشگاه شهروند برويد و دنبال كالاي خاصي بگرديد و از فروشنده جاي آن را سؤال كنيد و مثلاً او بگويد 4 لاين بالاتر است، با توجه به تراكم و ازدياد جمعيت شما خودتان را به آن كالاي خاص رسانده و بر مي داريد. البته عوامل متعددي در موفقيت و يا عدم موفقيت يك كالا مؤثر است كه از آن جمله كيفيت، قيمت، نوع بسته بندي، نحوه برخورد پرسنل با مشتري، نحوه توزيع كالا، خدمات بعد از فروش، ايجاد انگيزه براي خريدار و… را مي توان نام برد. به طور كلي بازاريابي را مي توان چنين تعريف كرد: فعاليتي انساني در جهت ارضاي نيازها و خواسته ها از طريق فرايند مبادله. حال ببينيم نياز خواسته و مبادله چيست.

نيازها
نياز، عبارت است از حالتي احساسي كه محروميتي را در فرد پديد مي آورد كه آن محروميت خود موجب رنج و الم او مي گردد. اگر عمده نيازهاي بشر را نام ببريم مي‌توانيم به طبقه بندي مازلو اشاره كنيم. به اعتقاد مازلو اولين و مهمترين نياز انسان، نيازهاي فيزيولوژيكي هستند كه عبارتند از غذا، پوشاك و مسكن. هر انساني دوست دارد از بلايا ايمن و محفوظ باشد بنابراين نياز به ايمني دارد پس دومين نياز انسان، ايمني و تأمين است. از آنجا كه انسان موجوئدي اجتماعي و از فردگرايي گريزان است، دوست مي دارد در اجتماعات بوده مردم را دوست بدارد و دوست داشته شود و از اين رو خود را با ديگران پيوند مي‌دهد. پس نياز سوم انسان اجتماعي بودن اوست. او علاوه بر اين ها، نيازهاي ديگري چون قدر و منزلت و خودشكوفايي يا خوديابي نيز دارد در واقع مي خواهد خود و توان خود را به محك تجربه در بياورد. مي خواهد به جايي صعود كند كه جايگاه اصلي انسان است و مي خواهد از اين زندگي خاكي فراتر برود.
خواسته ها
خواسته ها، شكلي از نياز انسان است كه توسط فرهنگ يا شخصيت فردي انسان شكل مي گيرد. در واقع برخورد نياز با فرهنگ و شخصيت فردي انسانها خواسته ها را تشكيل مي دهند. يك انسان گرسنه، در ايتاليا، اسپاگتي و يا پيتزا دوست دارد در صورتي كه يك انسان گرسنه در ايران، آبگوشت با پياز و يا چلوكباب با دوغ را طلب مي‌كند.
اميدوارم تا اينجا خسته نشده باشيد؛ چون بايد براي موفقيت در هر كاري، بايد از الفباي آن كار مطلع شد. شما تا مباني و اصول اين كار را ياد نگيريد، امكان ندارد بتوانيد بازارياب و يا فروشنده موفقي شويد. حال ببينيم تقاضا چيست؟ انسانها همواره خواسته هاي فراواني دارند اين خواسته ها در واقع نامحدود هستند اما منابعي كه جهت ارضاي آنها به كار مي روند، محدودند. آنها كالايي ها را انتخاب مي كنند كه بيشترين رضايت را در مقابل پولي كه پرداخت مي كنند، داشته باشند. در واقع خواسته ها زماني به تقاضا تبديل مي شوند كه با قدرت خريد پشتيباني شوند.
دسته بندی: کالاهای دیجیتال » رشته مدیریت (آموزش_و_پژوهش)

تعداد مشاهده: 4247 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 20

حجم فایل:60 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل