فایل بررسی رضایت شغلی و تعهد سازمانی پرستاران مرکز آموزشی درمانی
دسته بندي :
کالاهای دیجیتال »
رشته مدیریت (آموزش_و_پژوهش)
این پایان نامه در قالب فرمت word قابل ویرایش ، آماده پرینت و ارائه به عنوان پروژه پایانی میباشد
چکیده :
پژوهش حاضر با هدف بررسی ارتباط بین رضایت شغلی و تعهد سازمانی پرستاران شاغل در مرکز آموزشی و درمانی شهید محمدی بندرعباس صورت گرفته است. جامعه آماری این تحقیق را تمامی پرستاران وکادر درمانی که دارای مدرک تحصیلی فوق دیپلم به بالاتر می باشند ، تشکیل می دهند و حجم نمونه مورد پژوهش تعداد 163 نفر می باشد که به روش تصادفی طبقه ای انتخاب شده اند .
این بررسی به روش توصیفی از نوع همبستگی صورت گرفته و جهت جمع آوری داده ها از پرسشنامه رضایت شغلی JDI (اسمیت ، کندال و هالین) و پرسشنامه تعهد سازمانی (آلن و مایر) بهره گرفته شده و برای تجزیه و تحلیل داد ها از روش های آماری ضریب همبستگی پیرسون ، آنالیز واریانس یکطرفه وآزمون T مستقل و برای انجام پردازش اطلاعات از نرم افزار آماری SPSS استفاده شده است و نتایج حاصل به شرح ذیل می باشد : تعهد مستمر با ابعاد رضایت شغلی( ماهیت کار ، فرصت های رشد و همکاران ) دارای رابطه معنی داری بوده اما با ابعاد پرداخت ها و سرپرستان رابطه معنی داری وجود ندارد . تعهد عاطفی با ابعاد رضایت شغلی(ماهیت کار ، سرپرستان ، فرصت های رشد و پرداخت ها ) با اطمینان 99 درصد دارای رابطه معنی دار ی بوده اما با مولفه همکاران رابطه معنی داری ندارد . تعهد هنجاری با ابعاد رضایت شغلی (ماهیت کار ، سرپرستان و همکاران ) با اطمینان 99 درصد دارای رابطه معنی دار بوده اما با ابعاد فرصت های رشد و پرداخت ها رابطه معنی داری وجود ندارد .همچنین تعهد سازمانی کل با ابعاد رضایت شغلی (ماهیت کار ، سرپرستان ، همکاران و فرصت های رشد ) دارای رابطه معنی دار بوده ولی با مولفه پرداخت ها رابطه معنی داری ندارد . بر اساس نتایج حاصله وضعیت رضایت شغلی پرستاران در محدوده متوسط و بالا ولی وضعیت وفاداری و تعهد سازمانی پرستاران در محدوه متوسط رو به بالا بود. همچنین رضایت شغلی با مولفه های فردی سنوات خدمت ، نوع استخدام ، وضعیت مسکن و مقطع تحصیلی پرستاران دارای رابطه معنی داری بوده اما با مولفه های نوع بخش محل خدمت ،سمت ،جنسیت ، وضعیت تاهل و شغل فعلی پرستاران رابطه معنی داری ندارد .تعهد عاطفی نیز با مولفه های فردی ، سنوات خدمت ، نوع استخدام ، جنسیت و تعهد مستمر با مولفه سنوات خدمت پرستاران رابطه معنی داری را نشان داد .
واژه های کلیدی :
رضایت شغلی ، تعهد سازمانی ، پرستاران ، بیمارستان
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول: کلیات تحقیق
1-1- مقدمه. 1
1-2- بیان مساله. 3
1-3- بیان ضرورت و اهمیت تحقیق. 5
1-4- اهداف تحقیق. 7
1-5- فرضیه های تحقیق. 8
1-6- تعریف واژه ها و اصطلاح ها. 8
فصل دوم : ادبیات تحقیق
2-1-مقدمه
2-2- رضایت شغلی
2-3- تعریف شغل. 11
2-4- اهمیت کارکردن ازدیدگاه فردی و اجتماعی. 12
2-5- عوامل مؤثر در انتخاب شغل. 13
2-6- تعریف رضایت شغلی. 14
2-7- روشهای ارزیابی رضایت شغلی. 15
2-8- عوامل موثر بر رضایت شغلی. 18
2-9- روابط انسانی و رضایت شغلی. 22
عنوان صفحه
2-10- کیفیت زندگی کاری. 24
2-11- ویژگیهای شخصی وخشنودی شغلی. 25
2-12- افزایش رضایت شغلی. 25
2-13- پیامدهای رضایت شغلی و عدم رضایت شغلی. 27
2-14- رضایت شغلی و عملکرد. 27
2-15- تأثیر رضایت شغلی بر سازمان. 28
2-16- تحول مطالعات پیرامون رضایت شغلی. 28
2-17- برخی ازنظریه های موجود در خصوص رضایت شغلی. 29
2-18-تعاریف تعهد سازمانی. 33
2-19- دیدگاههای متفاوت درباره تعهد سازمانی. 35
2-20- انواع تعهد. 37
2-21- انواع تعهد سازمانی. 37
2-22- اهمیت تعهد سازمانی. 38
2-23- جوانب تعهد سازمانی. 38
2-24- حوزه های تعهد سازمانی. 39
2-25- نظریه های تعهد سازمانی. 45
2-26- توسعه منابع انسانی. 52
2-27- استقرار نظام مدیریت عملکرد. 53
عنوان صفحه
2-28- رضایت شغلی و بهرهوری. 53
2-29- نقش تعهد در بهرهوری کارکنان. 54
2-30- نتایج برخی پژوهش ها درارتباط با موضوع تحقیق. 55
2-30-1- مروری بر مطالعات داخلی
2-30-2- مروری بر مطالعات خارجی
فصل سوم : روش تحقیق
3-1- مقدمه
3-2- روش پژوهش. 62
3-3- جامعه آماری پژوهش. 62
3-4- نمونه آماری وروش نمونه گیری. 62
3-5- ابزارگردآوری اطلاعات. 64
3-6- روایی وپایایی ابزار. 64
3-7- روش تجزیه وتحلیل اطلاعات. 65
3-8- ملاحظات اخلاقی. 65
فصل چهارم : نتایج پژوهش
4-1- مقدمه
4-2- داده های توصیفی ..................................................................................................................................67
4-3- یافته های توصیفی
عنوان صفحه
4-4- یافته های ا ستنباطی................................................................................................................................68
فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری
5-1- مقدمه
5-2- خلاصه یافته ها و نتایج...........................................................................................................................69
5-3- تحلیل نتایج پژوهش...............................................................................................................................71
5-4- بحث و نتیجه گیری................................................................................................................................72
5-5- محدودیتهای حقیق.................................................................................................................................73
5-6- پیشنهادات کاربردی.................................................................................................................................74
5-7- پیشنهادات پژوهشی................................................................................................................................75
فهرست منابع فارسی..........................................................................................................................................76
فهرست منابع انگلیسی.......................................................................................................................................77
پیوستها
چکیده انگلیسی
طرح روی جلد انگلیسی
پرسشنامه
فهرست جداول
جداول صفحه
4-1- توزیع فراوانی کادر درمانی شرکت کننده در مطالعه به تفکیک بخش محل خدمت.
4-2- توزیع فراوانی کادر درمانی شرکت کننده در مطالعه به تفکیک جنسیت.
4-3- توزیع فراوانی کادر درمانی شرکت کننده در مطالعه به تفکیک سنوات خدمت.
4-4- توزیع فراوانی کادر درمانی شرکت کننده در مطالعه به تفکیک تحصیلات.
4-5- توزیع فراوانی کادر درمانی شرکت کننده در مطالعه به تفکیک سمت
4-6- توزیع فراوانی کادر درمانی شرکت کننده در مطالعه به تفکیک نوع استخدام.
4-7- توزیع فراوانی کادر درمانی شرکت کننده در مطالعه به تفکیک وضعیت مسکن.
4-8- توزیع فراوانی کادر درمانی شرکت کننده در مطالعه به تفکیک تاهل
4-9- توزیع فراوانی تعهد سازمانی .
4-10- توزیع فراوانی رضایت شغلی .
4-11- توصیف تعهد سازمانی پرستاران.
4-12- توصیف مولفه های رضایت شغلی.
4-13- شاخص های آماری نمرات کسب شده از پرسشنامه تعهد سازمانی
4-14- شاخص های آماری نمرات کسب شده از پرسشنامه رضایت شغلی.
4-15- رابطه بین تعهد مستمر و رضایت شغلی .
4-16- رابطه بین تعهد عاطفی و رضایت شغلی.
4-17- رابطه بین تعهد هنجاری و رضایت شغلی.
4-18- رابطه بین تعهد سازمانی و رضایت شغلی.
جداول صفحه
4-19- ارتباط رضایت شغلی و مولفه های آن با بخش محل خدمت.
4-20- ارتباط بین تعهد سازمانی و مولفه های آن با بخش محل خدمت
4-21- ارتباط رضایت شغلی و مولفه های آن با سمت.
4-22- ارتباط تعهد سازمانی و مولفه های آن با سمت.
4-23- ارتباط رضایت شغلی و مولفه های آن با سنوات خدمت.
4-24- ارتباط تعهد سازمانی و مولفه های آن با سنوات خدمت.
4-25- ارتباط رضایت شغلی و مولفه های آن با نوع استخدام.
4-26- ارتباط تعهد سازمانی و مولفه های آن با نوع استخدام.
4-27- ارتباط رضایت شغلی و مولفه های آن با وضعیت مسکن.
4-28- ارتباط تعهد سازمانی و مولفه های آن با وضعیت مسکن.
4-29- ارتباط بین تعهد سازمانی و مولفه های آن با جنسیت.
4-30- ارتباط بین رضایت شغلی و مولفه های آن با جنسیت.
4-31- ارتباط بین رضایت شغلی و مولفه های آن با مقطع تحصیلی .
4-32- ارتباط بین تعهد سازمانی و مولفه های آن با مقطع تحصیلی
4-33- ارتباط بین رضایت شغلی و مولفه های آن با وضعیت تاهل.
4-34- ارتباط بین تعهد سازمانی و مولفه های آن با وضعیت تاهل.
4-35- ارتباط بین تعهد سازمانی و مولفه های آن با شغل فعلی.
4-36- ارتباط بین رضایت شغلی و مولفه های آن با شغل فعلی.
فهرست شکل ها
شکل صفحه
شکل 2-1- رابطه عوامل انسانی و رضایت شغلی .
شکل 2-2- عوامل ضروری ، عوامل همبسته و پیامدهای تعهد سازمانی
شکل 2-3- عوامل موثر و نتایج ناشی از تعهد سازمانی.
شکل 2-4- عوامل موثر بر افزایش تعهد سازمانی.