فایل عوامل دخیل در رفتار کاربر در شبکه‌های اجتماعی با روش دلفی از چندین خبره

دسته بندي : کالاهای دیجیتال » رشته مدیریت (آموزش_و_پژوهش)
این پایان نامه در قالب فرمت word قابل ویرایش ، آماده پرینت و ارائه به عنوان پروژه پایانی میباشد


چکیده                                                                                                               

در جهان امروزی که کاربرد اینترنت و استفاده از شبکه‌های اجتماعی بسیار گسترش یافته است و جوانب مختلف زندگی انسان‌ها را تحت شعاع قرار داده و همچنین تغییر نامحسوس رفتار کاربرها در برخورد با شبکه‌های اجتماعی، تحلیل رفتار کاربر برای سازمان‌ها را بسیار حائز اهمیت کرده است.

بسیاری از عامل‌هایی که در رفتار کاربر تأثیرگذارند دارای قطعیت کافی نیستند. نقشه‌های مفهومی فازی زمانی که از داده‌های نامطمئن استفاده می‌کنیم نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند. یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای محاسبه و تحلیل مؤثر نقشه‌های مفهومی فازی استفاده از گراف‌های جهت‌دار و ماتریس‌های اتصال است.

تا کنون پژوهش در خور بیانی در زمینه مطالعه رفتار کاربر در شبکه‌های اجتماعی با استفاده از نقشه‌های مفهومی فازی صورت نگرفته است. در این پایان‌نامه عوامل دخیل در رفتار کاربر در شبکه‌های اجتماعی با استفاده از روش دلفی از چندین خبره جمع‌آوری شده و با استفاده از نقشه‌های مفهومی فازی تحلیل شده و روابط بین این عامل‌ها استخراج گردیده است.

کلمات کلیدی: رفتار کاربر، نقشه مفهومی فازی، شبکه‌های اجتماعی

 

فهرست مطالب

 

فصل اول – کلیات تحقیق 1

1-1- مقدمه 2

1-2- ضرورت مطالعه رفتار کاربر 2

1-3- نیاز به نقشه‌های مفهومی فازی 4

1-4- تعریف مسئله 4

1-5- چالش‌های پیش رو 5

1-5-1- پویا بودن سامانه 5

1-5-2- عدم قابلیت تفکیک پارامترهای کیفی 5

1-6- روش تحقیق 6

1-7-ساختار پایان‌نامه 6

فصل دوم – نقشه‌های مفهومی فازی 8

2-1- مقدمه 9

2-2- تئوری مجموعه‌های کلاسیک 9

2-3- تئوری مجموعه‌های فازی 10

2-4- نقشه‌های شناختی فازی 12

2-4-1- خصوصیات نقشه‌های مفهومی فازی 16

2-4-2- انواع نقشه‌های مفهومی فازی 21

2-5- نتیجه‌گیری 28

فصل سوم – رفتار کاربر 29

3-1- مقدمه 30

3-2- رفتار مصرف‌کننده 30

3-3- رفتار مصرف‌کننده در اینترنت 33

3-4- رفتار کاربر در شبکه‌های اجتماعی 34

3-4-1- پارامترهای مربوط به اجتماع 34

3-4-2- پارامترهای مربوط به وب‌سایت 35

3-4-3- پارامترهای مربوط به کاربر 35

3-5- مدل‌های رفتار خرید 35

3-5-1- مدل رفتار خرید هاوکینز 36

3-5-2- مدل رفتار خرید هاوارد- شیث 36

3-5-3- مدل رفتار خرید انگل–کولات–بلک ول 36

3-6- مروری بر تحقیقات انجام شده 37

3-7- نتیجه‌گیری 39

فصل چهارم – مدل پیشنهادی 40

4-1- مقدمه 41

4-2- روند انجام تحلیل 42

4-2-1- مطالعه موردی و استخراج عامل‌ها 42

4-2-2- عامل‌های مربوط به جامعه 43

4-2-3- عامل‌های مربوط به کاربر 48

4-2-4- عامل‌های مربوط به وب‌سایت 61

4-2-5- جدول مقایسه عامل‌ها 71

4-3- روش دلفی 74

4-4- ماتریس مجاورت FCM 77

4-5- نقشه مفهومی فازی 78

4-6- تحلیل FCM 83

4-7- نتیجه‌گیری 86

فصل پنجم – نتیجه گیری و پیشنهادها 87

5-1- نتایج 88

5-2- مزایا و موانع 90

5-3- پیشنهاد‌ برای تحقیقات آتی 90

مراجع 92

 

 

 

 

 

فهرست علائم و نشانه­ها


ATT...................................................................................................... Attitude

CLT................................................................................................. Culture

DGF.............................................................................. Demographical Factors

ECF.................................................................................... Economical Factors

ENT............................................................................................. Entertainment

EOI.............................................................................. Effective of Information

EXB................................................................................ Exloratory Behaviour

FCM.............................................................................. Fuzzy Cognnitive Map

GND....................................................................................................... Gender

INF........................................................................................... Informativeness

INV................................................................................................ Involvement

NFC..................................................................................... Need for Cognition

ORG.............................................................................................. Organization

OSL....................................................................... Optimum Stimulation Level

SNT................................................................................. Social Network Trust

STR..................................................................................................... Structure

UCH........................................................................................... User Challenge

UCM................................................................................ User Communication

UCN...................................................................................... User Convenience

UCS................................................................................................... User Cost

UIF.............................................................................................. User Interface

UIN........................................................................................ User Interactivity

UND.................................................................................................. User Need

USK................................................................................................... User Skill

WCP............................................................................. Web Controlling Power

WLK......................................................................................... Web Likeability

WMP.......................................................................... Web Motivational Power

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست جدول­ها

جدول 2- 1 نگاشت مقدار عددی به مقادیر مفهومی 14

 

جدول 3-  1 مروری بر تحقیقات انجام شده 37

 

جدول 4- 1 عامل‌های استفاده‌شده و مقایسه آن‌ها 711

جدول 4- 2 ماتریس مجاورت نقشه مفهومی فازی 77

جدول 4- 3 ماتریس مجاورت برش نقشه مفهومی فازی 84

جدول 4- 4 تأثیر تک متغیرها بر روی متغیر هدف (SNT) طی 100 دوره 85

 

جدول 5- 1 تأثیر تک متغیرها بر روی متغیر هدف (SNT) طی 100 دوره 89

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست شکل‌ها

شکل 1- 1 ساختار رهیافت پیشنهادی 6

 

شکل 2- 1 متغیر فازی دما با مقدار 25 درجه سانتی‌گراد در هر سه مجموعه فازی دمای سرد، گرم و معتدل قرار می‌گیرد ولی با درجه عضویت‌های مختلف 12

شکل 2- 2 رابطه 1+ و 1- بین گره‌ها در FCM 13

 

شکل 4- 1  روند انجام پایان نامه 42

شکل 4- 2 مجموعه‌های فازی تعریف شده بر روی دامنه متغیر فرهنگ 45

شکل 4- 3 مجموعه‌های فازی تعریف شده بر روی دامنه متغیر جمعیت شناسی (میانگین سنی جمعیت) 46

شکل 4- 4 مجموعه‌های فازی تعریف شده بر روی دامنه پارامتر اقتصادی (قدرت خرید) 47

شکل 4- 5 مجموعه‌های فازی مربوط به پارامتر جنسیت 49

شکل 4- 6 مجموعه‌های فازی تعریف شده بر روی پارامتر رفتار اکتشافی 50

شکل 4- 7 مجموعه‌های فازی تعریف شده بر روی پارامتر گرایش 51

شکل 4- 8 مجموعه‌های فازی تعریف شده بر روی پارامتر درگیری 52

شکل 4- 9 مجموعه‌های فازی تعریف شده بر روی پارامتر نیاز به شناخت 53

شکل 4- 10 مجموعه‌های فازی تعریف شده بر روی پارامتر سطح تحریک بهینه 54

شکل 4- 11 مجموعه‌های فازی تعریف شده بر روی پارامتر چالش پذیری کاربر 55

شکل 4- 12 مجموعه‌های فازی تعریف شده بر روی پارامتر مهارت کاربر 56

شکل 4- 13 مجموعه‌های فازی تعریف شده بر روی پارامتر تعامل کاربر 57

شکل 4- 14 مجموعه‌های فازی تعریف شده بر روی پارامتر آسودگی کاربر 58

شکل 4- 15 مجموعه‌های فازی تعریف شده بر روی پارامتر هزینه کاربر 58

شکل 4- 16 مجموعه‌های فازی تعریف شده بر روی پارامتر ارتباط کاربر 59

شکل 4- 17 مجموعه‌های فازی تعریف شده بر روی پارامتر نیازکاربر 60

شکل 4- 18 مجموعه‌های فازی تعریف شده بر روی پارامتر اعتماد کاربر 61

شکل 4- 19 مجموعه‌های فازی تعریف شده بر روی پارامتر سرگرمی 63

شکل 4- 20 مجموعه‌های فازی تعریف شده بر روی پارامتر ارزشمندی اطلاعات 64

شکل 4- 21 مجموعه‌های فازی تعریف شده بر روی پارامتر کارآمدی محتوا 65

شکل 4- 22 مجموعه‌های فازی تعریف شده بر روی پارامتر سازمان‌یافتگی اطلاعات 66

شکل 4- 23 مجموعه‌های فازی تعریف شده بر روی پارامتر ساختار وبسایت 67

شکل 4- 24 مجموعه‌های فازی تعریف شده بر روی پارامتر رابط کاربری وبسایت 68

شکل 4- 25 مجموعه‌های فازی تعریف شده بر روی پارامتر قدرت کنترل وبسایت 69

شکل 4- 26 مجموعه‌های فازی تعریف شده بر روی پارامتر دوست داشتنی بودن وب‌سایت 70

شکل 4- 27 مجموعه‌های فازی تعریف شده بر روی پارامتر قدرت تحریک پذیری وبسایت 71

شکل 4- 28 روابط منفی قوی بین پارامترها (1-) 79

شکل 4- 29 روابط منفی ضعیف بین پارامترها (0.5-) 80

شکل 4- 30 روابط مثبت ضعیف بین پارامترها (0.5+) 81

شکل 4- 31  روابط مثبت قوی بین پارامترها (1+) 82

شکل 4- 32 برشی از نقشه مفهومی فازی 83

دسته بندی: کالاهای دیجیتال » رشته مدیریت (آموزش_و_پژوهش)

تعداد مشاهده: 4027 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.docx

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 127

حجم فایل:1,464 کیلوبایت

 قیمت: 65,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل