فایل بررسي خلاقيت كودكان اجتماعي و انزواطلب حدود سني 8 سال

دسته بندي : کالاهای دیجیتال » رشته علوم تربیتی (آموزش_و_پژوهش)
این پایان نامه در قالب فرمت word قابل ویرایش ، آماده پرینت و ارائه به عنوان پروژه پایانی میباشد


« فهرست مطالب »

عنوان                                                                                                              صفحه

 فصل اول :                                                                                                                  1

 مقدمه                                                                                                 2

کلیات ( بیان مساله )                                                                               4

 اهمیت و ضرورت مساله                                                                        12

 اهداف تحقیق                                                                                       13

 فرضیات تحقیق                                                                                    14

تعاریف عملیاتی متغیرها                                                                         14

 فصل دوم :                                                                                                                 16

یادگیری خلاق                                                                                      17

 تحریک نیمکره های مغز                                                                         19

 گسترش دامنه فعالیت مغز                                                                      21

 حافظه                                                                                                 23

 شناخت حافظه                                                                                     24

 حافظه در تشبیه                                                                                   24

 حافظه و عضله                                                                                     25

 حافظه و انبار                                                                                       25

تفاوت های فردی در صفات اجتماعی مختلف                                              26

« فهرست مطالب »

عنوان                                                                                                                                                    صفحه

ارتباط و مکالمه                                                                                     28

مبادلات کلامی                                                                                      29

 آفرینندگی                                                                                           31

 توانایی ها آفریننده                                                                               33

 ویژگی های افراد آفریننده                                                                      34

 آفرینندگی و هوش و استعداد تحصیلی                                                     36

 روش آموزش آفرینندگی                                                                       36

 فصل سوم :                                                                                                                 43

 روش تحقیق                                                                                        44

 جامعه                                                                                                46

حجم  نمونه                                                                                          47

 ابزار گردآوری اطلاعات                                                                        48

  داده های خام نمرات اجتماعی و انزوا و خلاقیت                                        49

 نمودار شماره 1 فراوانی کودکان منزوی و اجتماعی                                    51

نمودار پراکنش                                                                                      56

 

 

 « فهرست مطالب »

عنوان                                                                                                                                                    صفحه

فصل چهارم :                                                                                                              59

تحلیل یافته ها                                                                                       60

تحلیل نموداری یافته ها                                                                          62

 تحلیل استنباطی یافته ها                                                                         63

 تحلیل آلفای کرونباخ                                                                             64

 اعتبار و روایی ابزار گردآوری اطلاعات                                                   65

 فصل پنجم :                                                                                                                68

 نتیجه گیری                                                                                         69

 محدودیت ها و مشکلات تحقیق                                                               72

 پیشنهادات                                                                                           75

ضمائم و پیوست ها (خلاقیت تورنس)                                                       77

منابع و مأخذ                                                                                        92                                                     

 

 

 

 

فصل اول :

 ø مقدمه

ø  کلیات (طرح مساله)

ø   اهمیت و ضروت تحقیق

ø  اهداف تحقیق

 ø  فرضیات تحقیق

ø  تعاریف عملیاتی  

 

 

 

 

 

 

 

 

مقدمه :

 خلاقیت اصطلاح و واژه اغی است که امروزه در محافل علمی و آموزشی و دانشگاهی و کارگاهی و حتی اذهان عموم مردم کاربرد فراوانی دارد.

فراوانی این کاربرد و استفاده از این اصطلاح به موقعّیت فعلی و رشد و ترقّی و پیشرفت جامعه، مربوط می شود. البته این بدان معنی نیست که در سال های گذشته خلاقیت وجود نداشته است زیرا زمینه های پیشرفت و توسعه و رشد و تعالی در عرصه های مختلف که امروزه شاهد هستیم در گذشته پی ریزی شده است.

اما آنچه که در حال حاضر احساس می شود یک نیاز عام و عمومی است ولی در گذشته این اصطلاح و واژه بصورت خاص در میان عدّه ای از فرهیختگان و نخبگان مشهود بود. زیرا این عدّه خاص در دانشگاه ها و مراکز علمی کارهای بدیع و نو خلق می کردند ولی امروزه شاهد خلاقیت بسیار جدید و بدیع یک کارگر ساده در کارخانه یا یک کشاورز در تولید یک محصول خاص یا یک گاودار در تربیت و اصلاح نژاد یک دام و یا یک معلّم در ابداع روش جدید تدریس و مطالعه و یا یک تولید کننده در تولید قطعات صنعتی و یا یک خانه دار در طرز استفاده از مواد غذایی و حفظ و نگه داری از آنها هستیم. و این امر در هر حال حاضر باعث توجّه عده زیادی از دسته های مختلف شغلی و عملی هم شده است.

خلاقیت بیانگر فرآیندی است که طی آن درک کامل و همه جانبه از یک موضوع پدیده و بازیابی آن در درک زوایای ناپیدا و کشف روابط میان مفاهیم و تجزیه و تحلیل داده ها در فضایی از ابداع و نوجویی بوجود می آید (شجری 1379)

تعریف کلی خلاقیت شامل عناصر و پارامترهای چندی است که اولاً خلاقیت یک فرآیند و جریان است و در ضمن در طی فرایند اطلاعات و آگاهی کامل از موضوع که به درک کامل اشاره شده وجود دارد در کنار این آگاهی کامل بازیابی و بازشناسی همه فرایند پدیده یا موضوع در ذهن همراه با زوایا و عناصر مجهول و کشف روابط آن و نیز تجزیه و تحلیل داده ها در هر بخش در انگیزه و فضایی از ابداع و اختراع امر خلاقیت را محقق می سازد.

در این گزارش که به موضوع خلاقیت پرداخته ایم به مقایسه این امر در میان کودکان اجتماعی و منزوی حدود سنی 8 ساله اقدام شده است، هر چند از همان آغاز پاسخ این سئوال روشن است که خلاقیت کودکان انزوا طلب و اجتماعی چگونه است؟ ولی باید غافل نبود که گاهی کودکان انزوا طلب اتفاقاً به دلیل خلاقیت و در فکر فرو رفتن به خاطر موضوعی منزوی شده اند

دسته بندی: کالاهای دیجیتال » رشته علوم تربیتی (آموزش_و_پژوهش)

تعداد مشاهده: 4084 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.DOC

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 95

حجم فایل:859 کیلوبایت

 قیمت: 55,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل