فایل مدل سرآمدي EFQM و اثر بخشي و شناسائي كانالهاي ارتباطي بين كاركنان و مديريت

دسته بندي : کالاهای دیجیتال » رشته مدیریت (آموزش_و_پژوهش)
این پایان نامه در قالب فرمت word قابل ویرایش ، آماده پرینت و ارائه به عنوان پروژه پایانی میباشد


چكيده

اين تحقيق قصد دارد تا مبحث EFQM را به طور كامل تشريح نموده و با توجه به اهميت معيار كاركنان از توانمندسازها در بحث EFQM‌ به بررسي ميزان اثر بخشي و شناسايي كانالهاي دو سويه بين كاركنان و مديريت در شركت هپكو بپردازد و لذا محقق اقدام به تدوين پرسشنامه‌اي نموده است و لذا در راستاي رسيدن به اهداف مورد نظر فرضياتي را تدوين نموده است، اين فرضيات شامل:

  1. فرضيه اول: كاركنان كانالهاي ارتباطي دو سويه موجود را كافي مي‌دانند
  2. فرضيه دوم: كاركنان بر اين اعتقادند كه سازمان براي نظراتشان ارزش قائل مي‌شود
  3. فرضيه سوم: برگزاري جلسات تعاملي بين مديريت و كاركنان در بهبود روابط كاري موثر است
  4. فرضيه چهارم: مديران در جريان تصميم‌سازي از نظر كاركنان بهره مي‌گيرند
  5. فرضيه پنجم: شركت براي برقراري ارتباط بين مديريت و كاركنان را همكارهاي مناسبي ارائه داده است در اين راستا محقق در فصول پنج گانه به ترتيب ذيل عمل نموده است.

فصل اول

شامل مقدمه ـ تعريف موضوع ـ اهميت موضوع ـ تاريخچه مطالعاتي ـ تاريخچه كارخانه كه شامل ساختار سازماني و پراكندگي جغرافيايي و نكات برجسته سازمان،‌سيد كيفيت، كاركنان، جامعه، بازار هدف، ارزشهاي سازماني) ـ بيان مسئله ـ اهداف مطالعاتي ـ اهميت موضوع ـ فرضيات تحقيق ـ تعريف اصطلاحات

فصل دوم

شامل مرور مطالعاتي است كه در آن از مباحثي در زمينه EFQM شامل بررسي اجمالي مفاهيم بنيادين سرآمدي در مدل و بررسي اجمالي معيارها در مدل EFQM و نحوه امتياز دهي به آنها و بررسي اجمالي منطق RADAR و فرآيند كلي ارزيابي در مدل و بررسي اجمالي رهيافتهاي مختلف خودارزيابي در مدل و تشريح مفاهيم بنيادين سرآمدي در مدل و معرفي مفاهيم و سطوح مختلف سرآمدي در مفاهيم بنيادين مدل EFQM و آشنايي با حوزه‌ها و معيارهاي مدل و تشريح معيارها و زير معيارها در مدل به انضمام توضيحات تشريحي و ساختار مدل EFQM‌،‌ جايگاه RADAR‌ در مدل تعالي EFQM، اجزاء تشكيل دهنده و تعريف عناصر منطق RADAR، روشهاي ارزيابي بر اساس مدل تعالي سازماني EFQM و با توجه به تدوين و ارائه پرسشنامه‌اي در زمينه اثر بخشي روابط دو سويه آشنايي با ارتبااط، نقش ارتباطات، فرآيند ارتباطات، مباني و انواع شبكه‌هاي ارتباطي ـ انتخاب كانالهاي ارتباطي، راههاي شناخته شده در ايجا دارتباط، خصيصه‌هاي ارتباط موثر، چك ليست روشهاي برقراري ارتباط موانعي كه بر سر راه ارتباطات اثر بخش قرار دارد ـ موانع برقراري ارتباط

فصل سوم

بررسي وضعيت موجود در شركت هپكو كه در ابتدا سعي بر آن شده است تا با خود ارزيابي و مزاياي خود ارزيابي و مراحل عمومي خود ارزيابي و رهيافت‌هاي خوئد ارزيابي در مدل EFQM‌ آشنا شده و مزايا و ريسك‌هاي مجود در آن و تعيين نقاط قوت و حوزه‌هاي نيازمند بهبود و نقش امتياز دهي و كارت مسير ياب، نحوه امتياز دهي حوزه‌هاي 9 گانه، انحراف ارزيابي، بلوغ رساني ميزان انرژي صرف شده براي خود ارزيابي، فرآيند دريافت جايزه، سطوح تعالي آشنايي كامل ايجاد شود و با توجه به مطالب ارائه شده به موضوع EFQM و بررسي وضعيت EFQM‌در شركت هپكو و گزارش كميته داوري دومين دوره جايزه ملي بهره‌وري

فصل چهارم

در فصل چهارم به تجزيه و تحليل داده‌هاي آماري پرداخت شده است.

فصل پنجم

در فصل پنجم به ارائه نتايج و پيشنهادات پرداخته شده است.

 

فهرست مطالب

عناوين

صفحه

فصل اول (مقدمات و كليات)

مقدمه

اهميت موضوع

تعريف موضوع

بیان مسئله

فرضیات تحقیق

اهداف مطالعاتی

تاريخچه مطالعاتي

تاريخچه كارخانه

تعريف اصطلاحات                                      

فصل دوم (مرور مطالعاتي)

بررسي اجمالي مفاهيم بنيادين سرآمدي در مدل EFQM‌

بررسي اجمالي معيارها در مدل EFQM

بررسي اجمالي منطق RADAR و فرآيند كلي ارزيابي در مدل EFQM

بررسي اجمالي رهيافتهاي مختلف خودارزيابي در مدل EFQM

تشريح مفاهيم بنيادين سرآمدي در مدل EFQM

معرفي مفاهيم

سطوح مختلف سرآمدي در مفاهيم بنيادين مدل EFQM

آشنايي با حوزه‌ها و معيارهاي مدل EFQM

تشريح معيارها و زير معيارها در مدل EFQM به انضمام توضيحات تشريحي

ساختار مدل EFQM‌‌

منطق RADAR و جايگاه آن در مدل تعالي EFQM

اجزاء تشكيل دهنده منطق RADAR

تعريف عناصر RADAR

روشهاي ارزيابي بر اساس مدل تعالي سازمان EFQM

مقدمه ارتباطات

نقش ارتباطات

فرآيند ارتباطات

 

1

2

5

7

9

10

10

11

13

18

24

25

26

29

31

31

38

40

40

40

103

103

103

106

108

109

110

110

 

عناوين

صفحه

جهت جريان ارتباطات

انواع شبكه‌هاي ارتباطي

انتخاب كانال ارتباطي

راههاي شناخته شده در ايجاد ارتباط

خصيصه‌هاي ارتباط موثر

چك ليست روشهاي برقراري ارتباط

موانعي كه بر سر راه ارتباطات اثر بخش قرار دارد

فصل سوم (بررسي وضعيت EFQM در شركت)

خود ارزيابي در مدل EFQM‌

تعريف خود ارزيابي

مزاياي خود ارزيابي براي سازمان

مراحل عمومي خود ارزيابي

رهيافت‌هاي خود ارزيابي در مدل EFQM‌

رهيافت پرسشنامه

  • مزاياي رهيافت
  • ريسك‌هاي رهيافت پرسشنامه

رهيافت نمودار ماتريسي

  • مزاياي رهيافت نمودار ماتريسي
  • ريسك‌هاي رهيافت نمودار ماتريسي

رهيافت كارگاه

  • مزاياي رهيافت كارگاه
  • ريسك‌هاي رهيافت كارگاه

رهيافت پروفرما

  • مزاياي رهيافت پروفروما
  • ريسك‌هاي رهيافت پروفرما

رهيافت شبيه سازي فرآيند اخذ جايزه

  • مزاياي رهيافت شبيه سازي فرآيند اخذ جايزه
  • ريسك‌هاي رهيافت شبيه سازي فرآيند اخذ جايزه

 

111

114

115

115

116

116

118

119

119

119

121

122

123

123

124

126

126

127

128

129

129

130

130

130

131

132

 

عناوين

صفحه

  • مقايسه بين رهيافت‌هاي مختلف و انتخاب مناسبترين روش رهيافت

تعيين نقاط قوت و حوزه‌هاي نيازمند بهبود و نقش اميتاز دهي

كارت مسير ياب

  • نحوه امتياز دهي حوزه هاي 9 گانه مدل EFQM‌در كارت مسير ياب

جمع بندي و خلاصه ای از روشهای خود ارزيابي

بلوغ سازماني و ميزان انرژي صرف شده براي خود ارزيابي

خلاصه روش خود ارزيابي

سطوح سرآمدي در مدل EFQM‌و فرآيند دريافت جايزه

سطوح تعالي

تدوين اظهار نامه EFQM سال 83 در شركت هپكو

گزارش كميته داوري دومين دوره جايزه ملي بهره وري و تعالي سازمان

لیست شرکتهای برتر در دومین دورره جایزه 83

فصل چهارم (ارائه و تجزيه و تحليل داده ها)

بررسی میزان اثربخشی وشناسایی کانالهای ارتباطی بین کارکنان و مدیریت

جهت های ارتباطی

تجزیه و تحلیل یافته های تحقیق

ارائه و تجزيه و تحليل داده هاي پرسشنامه

فرضيه اول

فرضيه دوم

فرضيه سوم

فرضيه چهارم

فرضيه پنجم

فصل پنجم (نتيجه گيري و پيشنهادات)

ارائه پيشنهادات و راهكارها

منابع

دسته بندی: کالاهای دیجیتال » رشته مدیریت (آموزش_و_پژوهش)

تعداد مشاهده: 3353 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 222

حجم فایل:335 کیلوبایت

 قیمت: 75,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل