فایل و تحقیق-اصول و مبانی مدیریت و سرپرستی سازمان‌ها- در 140 صفحه-docx

دسته بندي : کالاهای دیجیتال » رشته مدیریت (آموزش_و_پژوهش)

تعریف سازمان:
گروهی متشکل از دو یا چند تن که در محیطی با ساختار منظم و از پیش تعیین شده برای نیل به ‌‍‎‏‍اهداف گروهی با یکدیگر همکاری می‌کنند. 
 

انواع سازمان‎‎‎ها:
1. سازمان‎های انتفاعی و غیر انتفاعی
2. سازمان‎‎های تولیدی و خدماتی
3. سازمان‎‎های دولتی و خصوصی
 

  • سازمان‌های انتفاعی:
    سازمان‌هایی هستند که با هدف کسب سود تشکیل می‌شوند.
     
  • سازمان‌های غیر انتفاعی:
    این سازمان‌ها، با اهداف اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و سیاسی تشکیل می‌شوند مانند اتحادیه‌های کارگری و انجمن‌های مذهبی.
     
  • سازمان‌های تولیدی:
    این سازمان‌ها از مواد خام یا مواد اولیه برای تولید کالا استفاده می‌کنند. مانند کارخانه‌های تولید کفش و تلویزیون.
     
  • سازمان‌های خدماتی:
    این نوع از سازمان‌ها خدمات ارائه می‌کنند مانند خدمات مشاوره عمومی و خدمات پزشکی.
     
  • سازمان‌های دولتی:
    این نوع سازمان‌ها تحت کنترل دولت هستند.
    • سازمان‌های خصوصی:
    این نوع سازمان‌ها بجای کنترل دولت توسط افراد یا بخش دولتی کنترل می‌شوند.
     
  • تعریف مدیریت:
    فرآیند برنامه‌ریزی، سازماندهی، هدایت و نظارت بر کار اعضای سازمان و کاربرد کلیه منابع قابل دسترسی برای رسیدن به هدف‌های تعیین شده سازمان.
     
  • انواع محیط سازمانی:
    2)محیط خارجی:
    مواد اولیه
    پول
    انرژی
    اطلاعات
    نیروی انسانی
    1)محیط داخلی:
    عواطف
    ارزشها
    اعتقادات
    منافع کارکنان
    منافع سهامداران
     
  • انواع مدیران:
    2) ازنظر فعالیت‌های سازمانی:
    مدیران وظیفه ای
    مدیران عمومی
    1) از نظر سطح سازمانی:
    مدیران عملیاتی
    مدیران میانی
    مدیران عالی
    تعاریف مدیران عملیاتی، میانی و عالی
     
  • مدیران عملیاتی(خط اول):
    مدیران در این سطح مستقیما مسئول تولید کالا و خدمات هستند مانند سرپرستان.
    • مدیران میانی:
    این مدیران به طور مستقیم به مدیران رده بالا گزارش می‌دهند و پل ارتباطی میان مدیران عالی و عملیاتی هستند.
     
  • مدیران عالی:
    گروه کوچکی از مدیران را تشکیل می‌دهند. واین مدیران اهداف، خط‌مشی‌ها و راهبردهای سازمان را تشکیل می‌دهند.
    تعاریف مدیران وظیفه‌ای و مدیران عمومی:
     
  • مدیران وظیفه‌ای(تخصصی) :
    کارکنانی با مهارت‌های ویژه در زمینه خاص مانند حسابداری، امور پرسنلی و غیره.
     
  • مدیران عمومی:
    مسئول کلیه وظایف و فعالیت‌هایی هستند که در یک واحد یا یک سازمان انجام می‌شود مانند تولید، بازاریابی و امورمالی.

مهارت‌های مورد نیاز مدیران:
1)مهارت‌های ادراکی
2)مهارت‌های انسانی
3)مهارت‌های فنی
 

  • مهارت‌های ادراکی:
    این مهارت به مدیر امکان می‌دهد که سازمان را به صورت یک کل در نظر بگیرد و روابط متقابل بخش‌های مختلف و چگونگی تاثیر تغییر هر قسمت در کل سازمان را پیش‌بینی کند.
     

• مهارت های انسانی:
این مهارت به مدیر امکان می‌دهد تا با افراد، در کنار آنها و به طور موثر با آنها کار کند. مدیران در همه سطوح به این مهارت نیازدارند. 
• مهارت

دسته بندی: کالاهای دیجیتال » رشته مدیریت (آموزش_و_پژوهش)

تعداد مشاهده: 3884 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 140

حجم فایل:357 کیلوبایت

 قیمت: 65,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل