پاورپوینت ارتباطات و مهارت برقراری ارتباط

دسته بندي : کالاهای دیجیتال » رشته علوم اجتماعی (آموزش_و_پژوهش)

nارتباط فراگرد انتقال معني بين دو فرد است. مهارت ارتباطی :
 توانایی برقراری ارتباط به طور مؤثر و کارآمد با دیگران

n75% از اوقات زندگی ما صرف ارتباط می شود و در عصر ارتباطات برنده آن کسی است که بتواند خوب ارتباط برقرار کند .

 

nمهارت ارتباطي خوب به ما کمک مي کند روابط سالم و رضايت بخشي را با ديگران داشته باشيم .

 

n  از طرف ديگر مها رت هاي ارتباطي ضعيف مي تواند به گونه اي باشد که به سوء تفاهمات و احساسات منفي منجر شود.

nمهارت برقراری ارتباط یکی از پیش بینی کننده های سلامت است.
 مفهوم ارتباط :
واژه ی ارتباط ( Communication ) از ريشه لاتين Communis   به معنای اشتراک گرفته شده است در لغت به معنی پيوند دادن ، رابط است . پژوهشگران ارتباطات ميان ارتباط به معنای مفرد Communications تفاوت قائل اند . کلمه ی ارتباطات به صورت جمع در علوم ارتباطات به معنای مطالعه پيرامون ابزار و لوازم فن اين پديده به کار می رود و معنای مفرد آن بيانگر فرآيندی است که در آن پيام از فرستنده به گيرنده پيام منتقل می شود. پژوهشگران و انديشمندان ارتباطی تعاريف گوناگون از مفهوم ارتباط دارند تا جايی که فيش ارتباط را اين گونه تعريف می کند : ((ارتباط برای بيان هر نوع انتقال اطلاعات به کار می رود))، يا شرام می گويد: ((مفهوم ارتباط هماهنگ شدن فرستنده و گيرنده در رابطه با يک پيام ويژه است)). 

nارتباط عبارت است ازفراگرد انتقال اطلاعات با وسايل ارتباطي گوناگون از يک نقطه ، يک شخص يا يک دستگاه به ديگري .  

nارتباط عبارت است ازفراگرد انتقال اطلاعات ،احساسها،حافظه هاو فکر ها در ميان مردم . ر

nارتباط فراگرد انتقال معني بين دو فرد است. 

nارتباط عبارت است ازفراگرد انتقال اطلاعات با وسايل ارتباطي گوناگون از يک نقطه ، يک شخص يا يک دستگاه به ديگري .  

nارتباط عبارت است ازفراگرد انتقال اطلاعات ،احساسها،حافظه هاو فکر ها در ميان مردم .

nفراگرد انتقال پيام از سوي فرستنده به گيرنده ، مشروط برآنکه در گيرنده پيام، مشابهت معني به معني موردنظر فرستنده پيام ايجاد شود.

  ديدگاههای پيرامون مفاهيم ارتباط و اطلاع که شامل مفهوم ارتباط ، مفهوم اطلاع ، فرآيند ارتباط ، انواع ارتباط و مدل های ارتباطی می شود و بخش دوم قسمتی از پيشينه یپژوهش در زمينه ی لرتباطات جمعی است که شامل تبليغات سياسی می شود که به تفصيل به هر يک می پردازيم :
 ابتدا با جمله ای زيبا از برنارسيلوتر فيلسوف و شاعر فرانسوی در قرن 12 م آغاز  می کنيم که می گويد : ((ما همچون کودکی هستيم که روی شانه های موجوداتی عظيم ايستاده است اگر می توانيم دورتر و بهتر ببينيم نه از آن روست که ديد ما دقيق تر و عميق تر از آنهاست و يا اينکه از آنها بالاتر هستيم بلکه به اين علت است که به برکت عظمت و بزرگی آنها ، بالا رفته ايم )) .

nارتباط عبارت است از انتقال اطلاعات در محدوده سه چيز، انتشار، انتقال و دريافت پيام. 

 

nارتباط عبارت است ازفراگرد انتقال يک محرک (معمولا علامت بياني) از يک فرد(ارتباط گر) به فردي ديگر(پيام گير) به منظور تغيير رفتار او. 

 

nواژه انگليسي Communication” ” معادل « ارتباط » از واژه اي در زبان لاتين ،  به معني مشترك يا عمومي مشتق مي شود  . ما در صدد هستيم كه وجه اشتراكي بين خودمان و افرادي كه در صدد برقراري ارتباط با آنها هستيم ،  بيابيم .  هدف ارتباط ،  رسيدن به نتايج دلخواه است  . 

nارتباط يك فرآيند است و لذا پويا ، روان ،  متحرك و هميشه در تغيير است .  پس ساكن نيست .

n برخي نكات اصلي اين فرآيند عبارتند از  :

n1 ـ  ارتباط ،  عبارت از انتقال و اشتراك معاني است .  معاني ،  ممكن است عقايد ،  تصويرها يا انديشه هايي باشند كه به صورت سمبول  ( مثلاً نوشتاري ،  گفتاري ،  موسيقي ،  لباس ،  دود ،  هنر و  ……..  ) بيان مي شوند .

n 2 ـ سمبولهاي مورد استفاده ،  به خودي خود داراي معني نيستند .  واژه ها يا همه سمبولهايي كه ما براي انتقال پيامهايمان استفاده مي كنيم ،  بخودي خود داراي معني نيستند ، اين مردمي كه از آنها استفاده مي كنند هستند كه به آنها معني مي دهند

n3 ـ  ارتباط بدون درك ممكن نيست .  اين يك نكته كليدي ديگر در فرآيند است .  درك عبارت است از فرآيند ايجاد تاثير از چيز ( يك فرد ،  يك واقعه يا هر محركي كه بر هشياري ما مؤثر است ) و سپس قضاوت در مورد آن .  مشاهدات و قضاوتهاي ما تحت تاثير حواس پنجگانه ما هستند .  ( بينايي ،  شنوايي ،  لامسه ،  بويايي و چشايي )

اگر پیامی ارسال گردد ولی آن پیام دریافت نگردد یا اینکه کامل دریافت نگردد، اصطلاحأ سوء تفاهم بوجود می آید.

دسته بندی: کالاهای دیجیتال » رشته علوم اجتماعی (آموزش_و_پژوهش)

تعداد مشاهده: 3588 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: pptx

تعداد صفحات: 140

حجم فایل:401 کیلوبایت

 قیمت: 65,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل