تحقیق بررسی تأثير سازنده اينترنت بر اخلاق كاربران
دسته بندي :
کالاهای دیجیتال »
رشته مدیریت (آموزش_و_پژوهش)
در اين مقاله به تأثيرات مثبت اينترنت بر اخلاق كاربران پرداخته شده است. ديدگاه اتخاذ شده در اين مقاله مبتني بر قابليتهايي است كه به صورت بالقوه در اينترنت وجود دارد و ميتواند سبب تسهيل ارتباطات جهاني ميان انسانها، از ميان برداشتن تبعيضها در دستيابي به اطلاعات و در نهايت ايجاد جامعه اطلاعاتي جهاني شود. از نظر نويسندگان اين مقاله اينترنت عليرغم چهره فناوريمحور خود ميتواند پديد آورنده فضايي باشد كه در آن اخلاق و روابط اجتماعي افراد تقويت گردد. معمولاً از چنين اخلاقي با عنوان «اخلاق سازنده» ياد ميشود. استفاده از اينترنت اخلاق خاص خودش را به شيوهاي خودكار در كاربرانش به وجود ميآورد، كاربراني كه در هر لحظه داده يا اطلاعاتي را توليد ميكنند. از اينرو «اخلاق اينترنتي» جداي از «اخلاق سازنده» نيست. مقاله حاضر با يادآوري امكان همكاري ميان اينترنت و انسان به منظور ارتقاي روابط انساني و اصول اخلاقي نگارش يافته است.
در اين مقاله به تأثيرات مثبت اينترنت بر اخلاق كاربران پرداخته شده است. ديدگاه اتخاذ شده در اين مقاله مبتني بر قابليتهايي است كه به صورت بالقوه در اينترنت وجود دارد و ميتواند سبب تسهيل ارتباطات جهاني ميان انسانها، از ميان برداشتن تبعيضها در دستيابي به اطلاعات و در نهايت ايجاد جامعه اطلاعاتي جهاني شود. از نظر نويسندگان اين مقاله اينترنت عليرغم چهره فناوريمحور خود ميتواند پديد آورنده فضايي باشد كه در آن اخلاق و روابط اجتماعي افراد تقويت گردد. معمولاً از چنين اخلاقي با عنوان «اخلاق سازنده» ياد ميشود. استفاده از اينترنت اخلاق خاص خودش را به شيوهاي خودكار در كاربرانش به وجود ميآورد، كاربراني كه در هر لحظه داده يا اطلاعاتي را توليد ميكنند. از اينرو «اخلاق اينترنتي» جداي از «اخلاق سازنده» نيست. مقاله حاضر با يادآوري امكان همكاري ميان اينترنت و انسان به منظور ارتقاي روابط انساني و اصول اخلاقي نگارش يافته است.
فرمت فایل : Word ( قابل ویرایش )
تعداد صفحات : 27