تحقیق مدیریت کیفیت جامع TQM

دسته بندي : کالاهای دیجیتال » رشته مدیریت (آموزش_و_پژوهش)

مقاله در مورد مدیریت کیفیت جامع TQM

 

چكيده :

قابل » و « استحكام » درنگرش سنتي، كيفيت محصولات در پرتو ويژگيها و صفات فيزيكي آن از قبيل

را مورد بررسي مجدد « كيفيت » ارزيابي مي شود، ولي امروزه بسياري از شركتها مفهوم « اعتماد بودن

،« نيازها » قرار داده اند . اين شركتها متوجه شده اند كه مطلوبترين و موفقترين محصول در جهان اگر

محسوب نم ي شود. مفهوم جديد كيفيت « ايده آل » را برآورد نكند « انتظارات مشتريان » و « خواسته ها »

است. امروزه توجه به كيفيت ديگر « كنترل » و « اجرا » ، « سازماندهي » مستلزم استراتژيهاي جديد د ر

منحصرأ بر عهده گروه كوچكي از افراد كه عملكرد را تحت نظر مي گيرند و محصولات معيوب را از

خط مونتاژ جدا مي كنند نيست. امروزه تمام كاركنان سازمان عناصر مؤثر در كيفيت محسوب ميشوند.

براي «TQM ، مديريت كيفيت جامع » در چند دهه گذشته بسياري از سازمانها به اهميت استراتژيك

مي تو انند در ( TQM) سلامت سازماني خود پي برده اند، آنها دريافته اند كه با مديريت جامع

بازارهاي داخلي و بين المللي رقابت كرده و باقي بمانند . مديريت كيفيت جامع نه تنها بسوي بهره وري

و ارزش افزوده بيشتر ( نتيجه گرائي )، استانداردهاي بالاتر، سيستم ها و رويه هاي بهبود يافته، انگيزش

بهتر كاركنان سازمان و رضايت بيشتري مشتري رهنمون ميشود، بلكه سبب هزينه هاي كمتر و صرفه

جويي نيز ميگردد . يعني كيفيت با مؤثرترين هزينه ها بدست ميآيد . در نتيجه فرآي ند مستمر و فراگيري

براي بهبود كيفيت آغاز ميشود. براي بهبود كيفيت كافيست مشكلات كيفي و خطاها مورد توجه قرار

گيرند و هدايت شوند تا مكانيزمي بوجود آيد كه تهديدات به فرصتهايي براي بهبود و جذب مشتريان

تبديل شود . هر گاه يك مشتري ناراضي شود . موجب ميگردد كه حسن شه رت سازمان از بين برود و

همچنين سبب ميشود كه تلاش بيشتري توسط افراد سازمان انجام گيرد تا ابتدا مشخص شود كه چه

چيزي موجب ايراد و نارضايتي مشتريان شده است و سپس براي تصحيح آنچه كه باعث ايراد شده

است اقدام شود . اين تجربيات غير راضي كننده، هزينه هاي مازاد را براي سازمان ايجاد خواهد كرد كه

مستقيمًا بر عملكرد سطوح پايين تر تأثير مي گذارد و سطح توانايي حضور در بازار را كاهش ميدهد.

كه « مديران » است؟ اين پرسش به تدريج و به ويژه براي « عادلانه » و « مناسب » ،« صحيح » چه چيزي

اخلاق در » . تأثير گذار خواه د بود از اهميت بيشتري برخوردار ميشود « مردم و جامعه » تصميماتشان بر

بر اين اساس كه روابط ما با اعضاي جامعه اي كه در آن فعاليت و حضور داريم « سازمان و مديريت

چگونه است و چگونه بايد متمركز گردد، استواراست . بدون ترديد مهم ترين و حساس ترين مساله در

است. اگر ما كارمند خود « عملكرد اجتماعي » و « عملكرد اقتصادي » بين « ايجاد تعادل و توازن » مديريت

را كه ٢٨ سال خدمت كرده اما اكنون مورد نياز نمي باشد اخراج كنيم هزينه ها كاهش مي يابد ولي

ممكن است زندگي او را متلاشي كنيم . اگر مصرف كننده را در جريان نقص موجود در محصول

نگذاريم هزينه هاي ضمانت ك اهش مي يابد ولي چه بسا ضررهاي جبران ناپذيري به وي تحميل شود .

اگر ما توزيع كنندگان كالاي خود را با ارسال مستقيم كالا از كارخانه به خرده فروشان از چرخه توليد

و توزيع حذف كنيم، سود افزايش مي يابد اما اين كار چه بسا آنان را از صحنه تجارت بيرون خواهد

امروزه از مسايلي نظير ارتشاء، دزدي و تباني و ... فراتر ميرود . « اخلاق در مديريت و سازمان » . راند

هنگام مواجهه با چنين مسائلي چگونه بايد تصميم گيري كرد

فرمت فایل : PDF

تعداد صفحات : 22

 


 

دسته بندی: کالاهای دیجیتال » رشته مدیریت (آموزش_و_پژوهش)

تعداد مشاهده: 1725 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: pdf

تعداد صفحات: 22

حجم فایل:276 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل