بررسی رويكرد هاي روش تدريس

دسته بندي : کالاهای دیجیتال » رشته علوم تربیتی (آموزش_و_پژوهش)

در گزارش كميسيون دلوزر به يونسكو نياز به اصلاح برنامه درسي در همه سطوح آموزش براي آماده كردن شهرونداني براي هزاره جديد به طور واضح و رسا بيان شده است .يادگيري براي دانستن ، يادگيري براي انجام دادن ، يادگيري براي زيستن ،يادگيري براي با هم زيستن ،ايده هايي هستند كه در چارچوب آموزش پايه و پس از آن قابل دسترس اند .اين توصيه ها بيانگر اين نكته اند كه يادگيرندگان امروز ، پيرو جوان ، در عصري مملو از اطلاعات ، مبتني بر دانش جهاني ، زندگي مي كنند.آنها به مهارت هاي زندگي در اين عصر پويا نيازمندند.

آموزش يكي از چالش بر انگيز ترين و مهم ترين شغل هاي جهان است وآموزش و پرورش همواره با تنش ميان دو كاركرد مواجه است، از يك طرف، ناظر به تضمين پيوستگي ،يعني انتقال دانسته هاست،و از طرف ديگر بر موضوع پرورش خلاقيت يعني سوق دادن يادگيرندگان به ناشناخته ها تاكيد مي كند.

بنا به مسئولیت هایی که در مدارس و آموزشگاه های مختلف  بر عهده داشتم بار ها سر کلاس معلمان زیادی نشستم و از روش تدریس آنها یادداشت برداری کردم.معلمان تازه کار عموما استراتژی ناشیانه ای تنظیم می کنند و برای اینکه شاگرد را وادار کنند درس بخواند از ابزار فشار روانی ونمره استفاده می کنند،کهنه معلمان ریاضی معمولا در کلاس، ادبیاتِ خواندنِ متن یاد می دهند .

فرمت فایل : Word ( قابل ویرایش )

تعداد صفحات : 20

 


 

دسته بندی: کالاهای دیجیتال » رشته علوم تربیتی (آموزش_و_پژوهش)

تعداد مشاهده: 1696 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: word

تعداد صفحات: 20

حجم فایل:20 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل