فایل بررسي تناسب محتواي آموزشي دوره هاي ضمن خدمت با نيازهاي آموزشي از نظر معلمان مقطع ابتدايي

دسته بندي : کالاهای دیجیتال » رشته علوم تربیتی (آموزش_و_پژوهش)

دانلود پایان نامه بررسي تناسب محتواي آموزشي دوره هاي ضمن خدمت با نيازهاي آموزشي از نظر معلمان مقطع ابتدايی

این تحقیق با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است و همچنین آماده پرینت می باشد

مختصری توضیح و فهرست کلی:

چکیده:

هدف این پژوهش بررسی میزان تناسب محتوای دوره های آموزش ضمن خدمت با نیازهای آموزشی معلمان براساس سطوح او3 الگوی کرک پاتریک  در شهرستان شوش بود.پژوهش حاضر از حیث هدف کاربردی و از نظر گردآوری اطلاعات به روش توصیفی-پیمایشی است. نمونه آماری این پژوهش مشتمل بر 120 نفر از معلمان مقطع ابتدایی شهرستان شوش می باشد که برای انتخاب آنها از روش سرشماری به دلیل محدودیت جامعه آماری استفاده گردید...

 

مقدمه:

جريان آموزش همزاد آدمي و همسفر اوست. قدمتي به تاريخ حيات دارد و عمري به اندازه عمر همه انسان‌ها و حاصلي به وسعت همه اموري که تحت عنوان معارف و فرهنگ تمدن بشري شناخته مي شود، و اهميتي والا که خداوند رب است و پيامبرانش معلماني بزرگ ...«رب الاکرم الذي بالتعلم، علم الانسان عالم يعلم»(قرآن کريم، سوره علق، آيات 3، 4، 5)(سعيدي، 1376). پيغمبران ما هميشه براي آموزش اهميت خاصي قايل بوده‌اند و ياد‌دادن يک حرفه را به فرزندان، نکو مي‌شمردند. (کومبز؛ترجمة آل‌آقا،1373: 249).

آموزش يکي از ضروريات زندگي بشري است، در پي اين تحولات، رفاه اجتماعي ـ اقتصادي بشر را مرهون خود ساخته است. و بشر به واسطه آموزش مداوم است که مي‌تواند خود را با اين تحولات همگام سازد. اگر آدمي به دانش فرا گرفته شده گذشته خويش دل خوش کند و بخواهد به واسطه آن در هزاره جديد راه ترقي را به پيمايد، به يقين راه به جائي نخواهد برد...

 

اهمیت و ضرورت تحقيق

آموزش‌هاي ضمن خدمتبه واسطه ايجاد تغيير در رفتار کارکنان (دانش، و اطلاعات شغلي، مهارت، استعداد، عقايد، ارزش‌ها)، توليد در حين يادگيري (سينجر؛ترجمة آل‌آقا، 1378: 265)، پرکردن خلاء مربوط به اطلاعات شغلي کارکنان و افزايش تخصص‌ها و بهبود روابط اداري کارکنان (فتحي و اجارگاه، 1384 : 11)، مسير سازمان را در جهت تحولات هموار مي‌سازند. بنابراين آموزش ضمن خدمت بايستي از زماني که يک فرد مراحل استخدامي خود را طي مي‌کند و به استخدام سازمان در مي‌آيد آغاز شود (ميرکمالي، 1387: 68) از آنجا که هدف آموزش کارکنان کارائي و اثربخشي بيشتر است...

 

هدف کلي

بررسی نیازهای آموزشی معلمان دوره­ی ابتدایی شهرستان شوش و تعیین تناسب محتوای دوره‌هاي آموزش ضمن خدمت با نیازهای آموزشی آنان در سال تحصیلی 92-1391...

 

مزايا و معايب آموزش ضمن خدمت

براي آموزش ضمن خدمت، مزاياي زيادي ذکر شده است. اين مزايا، فرد و سازمان را با هم شامل مي‌شود. در کل مي‌توان مزاياي آموزش ضمن خدمت را به شرح زير بيان کرد،اما لازم به ذکر است که تحقق اين مزايا نياز به فراهم کردن يک سري شرايط خاص دارد که در صورت فراهم نشدن اين شرايط، نمي‌توان از آموزش‌هاي ضمن خدمت انتظار داشت که چنين مزايايي را به بار بياورند...

 

فهرست

فصل اول:مقدمه

1-1.مقدمه

1-2.بیان مسأله

1-3.اهمیت و ضرورت پژوهش

1-4.اهداف پژوهش

1-4-1.هدف کلی

1-4-2.اهداف جزئی

1-5.سوالات پژوهش

1-5-1.سوال کلی

1-5-2.سوالات جزئی

1-6.تعاریف واژه ها و اصطلاحات

1-6-1.آموزش ضمن خدمت

الف:تعریف مفهومی

ب:تعریف عملیاتی

1-7.محتوی آموزشی

الف:تعریف مفهومی

ب:تعریف عملیاتی

 فصل دوم:مبانی نظری و پیشینه پژوهش

2-1.مقدمه

2-2.آموزش و بهسازی سرمایه ی انسانی

2-3.کلیات مربوط به آموزش و کارآموزی

2-4.تعاریف آموزش و کارآموزی

2-4-1.آموزش

 2-4-2.کارآموزی

2-5.تفاوت آموزش و کارآموزی

2-6.انواع کارآموزی

2-7.آموزش ضمن خدمت

2-8.مقایسه آموزش ضمن خدمت و آموزش خارج از محل خدمت

2-9.اهمیت آموزش ضمن خدمت

2-10.پیشینه آموزش ضمن خدمت کارکنان

الف:آموزش ضمن خدمت کارکنان در جهان

ب:آموزش ضمن خدمت کارکنان در ایران

2-11.اهداف و ضرورتهای آموزش ضمن خدمت

2-12.اصول یادگیری و شیوه های انتقال آموزش ضمن خدمت

2-13.انواع آموزش ضمن خدمت

الف:انواع آموزش ضمن خدمت بر حسب زمان

ب:انواع آموزش ضمن خدمت بر حسب ماهیت

2-14.مقایسه آموزش ضمن خدمت تخصصی و عمومی

2-15.آموزش ضمن خدمت ساختارمند

2-16.روش های آموزش ضمن خدمت

2-17.مزایا و معایب آموزش ضمن خدمت

2-18.برنامه ریزی آموزش ضمن خدمت

2-19.سازمان دهی محتوا

2-20.ارزیابی اثربخشی

الف:ارزیابی اثربخشی سازمانی

ب:ارزیابی اثربخشی آموزشی

2-21.نتایج ارزیابی اثربخشی دوره های ضمن خدمت براساس الگوهای فوق در ایران

2-22.یافته های حاصل از ارزیابی اثربخشی دوره های ضمن خدمت در کشورهای دیگر

2-23.جمع بندی از پژوهش های انجام شده

فصل سوم:روش پژوهش

3-1.روش پژوهش

3-2.جامعه آماری

3-3.نمونه آماری1

3-4.روش جمع آوری اطلاعات

3-5.چگونگی تعیین روایی و پایایی ابزار پژوهش

الف:رواییپایایی

3-6.روش اجرا

3-7.روش تجزیه و تحلیل داده ها

 فصل چهارم:تجزیه و تحلیل داده های آماری

4-1.یافته های توصیفی

4-2.یافته های مربوط به سوالات پژوهش

فصل پنجم:بحث و نتیجه گیری

5-1.مقدمه

5-2.بحث و نتیجه گیری

5-3.مشکلات و محدودیت های پژوهش

5-4.پیشنهادها

   5-4-1.پیشنهادهای کاربردی

 5-4-2.پیشنهاد برای تحقیقات آتی

منابع و مآخذ فارسی

منابع و مآخذ لاتین

  تعداد صفحات 140 - Word

دسته بندی: کالاهای دیجیتال » رشته علوم تربیتی (آموزش_و_پژوهش)

تعداد مشاهده: 7948 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 160

حجم فایل:898 کیلوبایت

 قیمت: 65,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل