بررسی رابطه بین الگوهای ارتباطی خانواده و پرخاشگری دانش آموزان مقطع ابتدایی
دسته بندي :
کالاهای دیجیتال »
رشته علوم تربیتی (آموزش_و_پژوهش)
مبانی نظری فصل دوم: بررسی رابطه بین الگوهای ارتباطی خانواده و پرخاشگری دانش آموزان مقطع ابتدایی به همراه منابع
فهرست
فصل دوم: مروري بر ادبيات و پيشينه تحقيق 11
مقدمه: 12
2- 1- بخش اول: الگوهای ارتباطی خانواده 12
1-2- 1- مفهوم خانواده 12
1-2- 2- ابعاد الگوهای ارتباطی خانواده 13
1-2- 3- جهت گیری گفت و شنود 14
1-2- 4- جهت گیری همنوایی 15
1-2- 5- انواع الگوهای ارتباطی خانواده 15
1-2- 6- خانوادهای توافق کننده 16
1-2- 7- خانواده های کثرت گرا 16
1-2- 8- خانواده های محافظت کننده 16
1-2- 9- خانواده های بی قید 17
1-2- 10- ارتباط خانوادگی 17
1-2- 11- الگوها و شیوه های رفتار والدین 18
1-2- 12- الف) فرزند پروری مقتدرانه 20
1-2- 13- ب)فرزندپروری مستبدانه 20
1-2- 14- ج)فرزند پروری آسان گیرانه 21
1-2- 15- د) فرزندپروری بی اعتنا 21
1-2- 16- الگوهای ارتباطی 22
1-2- 17- نظریههای الگوهای ارتباطی 25
1-2- 18- نظریه سیستمهای خانواده 26
1-2- 19- ﻧﻈﺮﻳﺔ اﻧﺘﺨﺎب ﮔﻼﺳﺮ 26
1-2- 20- مدل خطي ارتباط 29
1-2- 21- رویکرد ارتباطی خانواده 30
1-2- 22- رویکرد غنی سازی ارتباط 31
1-2- 23- باورهای اساسی رویکرد غنی سازی ارتباط 32
1-2- 24- ارزشها در رویکرد غنی سازی ارتباط 32
2- 2- بخش دوم: پرخاشگری 33
2-2- 1- تعریف پرخاشگری 33
2-2- 2- نشانه های پرخاشگری 33
2-2- 3- انواع رفتارهای پرخاشگرانه 34
2-2- 4- پرخاشگری خشمگینانه 34
2-2- 5- پرخاشگری تجاوزکاران 35
2-2- 6- پرخاشگری ناشی از ترس 35
2-2- 7- پرخاشگری کنشگر 35
2-2- 8- پرخاشگری به منظور حفظ قلمرو 36
2-2- 9- پرخاشگری نوع دوستانه 36
2-2- 10- پرخاشگری ناشی از نر بودن 37
2-2- 11- انواع پرخاشگری از لحاظ تعداد افراد 38
2-2- 12- پرخاشگری شخصی 38
2-2- 13- پرخاشگری جمعی 38
2-2- 14- نظریه های پرخاشگری 38
2-2- 15- نظریه گرایش ذاتی 39
2-2- 16- نظریه سائق 39
2-2- 17- نظریه واکنش به رویدادهای آزاردهنده 40
2-2- 18- نظریه یادگیری اجتماعی 40
2-2- 19- عوامل مؤثر در بروز پرخاشگری 41
2-2- 20- تفاوت های جنسیتی و پرخاشگری 41
2-2- 21- ابزار و وسایل پرخاشگری 43
2-2- 22- الکل 43
2-2- 23- شرایط کاری و زندگی 43
2-2- 24- برانگیختگی جنسی 43
2-2- 25- هرزه نگاری شدید 44
2-2- 26- شخصیت و پرخاشگری 44
2-2- 27- عوامل ارثی و فیزیولوژیکی 44
2-2- 28- طبیعت و مزاج 45
2-2- 29- بیماری های روانی 45
2-2- 30- شیوه تعلیم و تربیت 45
2-2- 31- عوامل اجتماعی و فرهنگی 48
2-2- 32- عوامل اقتصادی 49
2-2- 33- ضایعات مغزی 49
2-2- 34- عوامل تشدید کننده پرخاشگری 49
2-2- 35- اصول پیشگیری از رفتارهای پرخاشگرانه 50
2-2- 36- شناخت وضعیت روانی کودک و عدم تشدید پرخاشگری طبیعی 50
2-2- 37- تقویت رفتارهای جامعه پسند 50
2-2- 38- شیوه هایی برای کنترل پرخاشگری 51
2-2- 39- استدلال 51
2-2- 40- تنبیه شخص پرخاشگر 51
2-2- 41- تقویت رفتارهای مغایر 51
2-2- 42- نقش زمان در کاهش پرخاشگری 52
2-2- 43- مقابله با پرخاشگری ناشی از ناکامیدر سازمان های آموزشی 52
2-2- 44- روش های برخورد با جریان پرخاشگری 53
2-2- 45- روش های برخورد با تغییرات مورد انتظار 54
2-2- 46- روش های ارائه پاداش (تقویت کننده مثبت) 54
2-2- 47- روش های تنبیه رفتار پرخاشگرایانه 56
2-2- 48- محروم سازی 56
2-2- 49- جریمه کردن 57
3-2- پیشینه پژوهشی 58
1-3-2- پیشینه داخلی 58
2-3-2- پژوهش های خارجی 62