دانلود کتاب اصول مصاحبه بالینی اوتمر جلد اول بر اساس DSM-5 ترجمه فارسی

دسته بندي : کالاهای دیجیتال » رشته روانشناسی و مشاوره (آموزش_و_پژوهش)

کتاب کامل اصول مصاحبه بالینی بر اساس DSM-5 (جلد اول:  اصول اساسی) آماده برای دانلود است.

از منابع  مهم آزمون ارشد و دکتری روانشناسی و منبع درسی

مناسب برای: دانشجویان ارشد و دکتری، کارشناسی برای کنکور ارشد روانشناسی و آزمونهای استخدامی، روانشناسان و روانپزشکان خبره و علاقه مندان

انتشارات: ارجمند

منبع جدید

مولف: اکهارد اوتمر، زیگلیند اوتمر

ترجمه: دکتر مهدی نصر اصفهانی

تعداد صفحات: 736

فرمت: پی دی اف PDF، قابل استفاده در هر سیستم و دستگاه (موبایل، لپ تاپ و ...)

کیفیت: بسیار عالی

سال انتشار: 1401

++ به همراه خلاصه کتاب (pdf و پاورپوینت PPT)

دانلود نمونه

توضیح در مورد کتاب

در جلد اول این کتاب، درده فصل به بررسی اختلالات بالینی و روانشناسی تخصصی و اختلالات شخصیت و نحوه تشخیص آن از طریق مصاحبه های بالینی بر اساس روش DSM-5  و روان درمانی پرداخته شده است. مصاحبه بالینی یکی از مهارت های مهم مورد نیاز دانشجویان رشته روانشناسی است. اکهارد اوتمر و زیگلیند اوتمر از اساتید برجسته روانشناسی، دراین کتاب به صورت گام به گام این نوع مصاحبه DSM-5 و نحوه تشخیص بیماری را آموزش داده اند و این کتاب مهم با تالیف و ترجمه دکتر مهدی نصر اصفهانی بوسیله انتشارات ارجمند چاپ و روانه بازار شده است. این کتاب در ده فصل به اختلالات بالینی و اختلالات شخصیت و به طور کلی روانشناسی سلامت می پردازد و با کمک این کتاب دانشجویان می توانند به این نوع مصاحبه ها مسلط شوند. این کتاب با مجوز رسمی ترجمه از انتشارات روانپزشکی آمریکا در ایران ترجمه و چاپ شده است.

 

فهرست

فصل 1) آغاز سخن: چارچوب

فصل 2) راهبردهای ایجاد رابطه

فصل 3) راهبردهای کسب اطلاعات: تکنیک ها

فصل 4) سه روش برای ارزیابی وضعیت روانی

فصل 5) آزمون

فصل 6) گام های پنجگانه برای تشخیص گذاری

فصل 7) پنج مرحله و چهار جزء: چگونگی ترکیب آنها

فصل 8) بیمار مشکل

فصل 9) مصاحبه برای اختلالات خاص «اختلالات بالینی»

فصل 10) مصاحبه برای اختلالات خاص «اختلالات شخصیت»

ضمیمه، منابع، واژه نامه، نمایه

در فصل یک این کتاب، چارچوب و منطق مصاحبۀ تشخیصی توصیفی مطرح می شود، سپس مصاحبۀ روان پویایی بینش گرا و مصاحبۀ توصیفی علامت گرا با یکدیگر مقایسه شده و تلفیقی از این دو روش مطرح می گردد.

 

مصاحبه دارای چهار بُعد است و بنابراین دارای چهار جزء می باشد: رابطه، تکنیک، وضعیت روانی و تشخیص.

 

 

زیگلینده اوتمر نویسندۀ کتاب اصول مصاحبه بالینی، تحصیل خود را در زبان های رمان در دانشگاه سوربن فرانسه و تاریخ را در دپارتمان علوم اجتماعی دانشگاه هامبورگ آلمان به انجام رسان

 

دربارۀ مؤلفین کتاب

اکهارد اوتمر M.D، Ph.D استاد روان پزشکی دانشکدۀ پزشکی دانشگاه کانزاس و رئیس مرکز روان پزشکی پیکچرهیل در شهر کانزاس است. وی یکی از سیاست‌گذاران و منتخبین بورد تخصصی روان پزشکی و نورولوژی آمریکا است. وی همچنین عضو انجمن روان پزشکی آمریکا و عضو روان پزشکی زیستی است. او قبلاً عضو هیأت ارزیاب مدیریت اقتصاد مراقبت بهداشت دپارتمان خدمات انسانی بهداشتی، در بالتیمور مریلند بود. دکتر اوتمر فارغ‌التحصیل دپارتمان روانشناسی (Ph.D) و دانشکدۀ پزشکی (MD) دانشگاه هامبورگ آلمان و آموزش دیده روانکاوی در انستیتو روانکاوی هامبورگ آلمان است. او دورۀ دستیاری روان پزشکی خود را در بیمارستان رنارد (Renard) دانشکدۀ پزشکی دانشگاه واشنگتن در میسوری به پایان رساند.

زیکلیند اوتمر Ph.D تحصیل خود را در زبان‌های رمّان در دانشگاه سوربن فرانسه و تاریخ را در دپارتمان علوم اجتماعی دانشگاه هامبورگ آلمان به انجام رسانید. وی Ph.D خود را در خدمات اجتماعی از دانشگاه هامبورگ آلمان گرفت. رسالۀ دکترای وی در مورد توسعه حقوق بشر در اروپای قبل از انقلاب، توسط کمیسیون تاریخ برلین در مؤسسه فرید ریخ مینیگه دانشگاه آزاد برلین آلمان چاپ شد. وی دورۀ فلوشیب را پس از دکترای خود در ژنتیک، در بیمارستان رنارد، دپارتمان روان پزشکی دانشگاه واشنگتن میسوری تکمیل نمود و به عنوان استادیار تحقیق، هدایت مطالعات رفتار دارویی را در دپارتمان روان پزشکی دانشکدۀ پزشکی دانشگاه کانزانس به عهده گرفت.

 

 

کتر اکهارد اوتمر و دکتر زیکلیند – سی – اوتمر با یکدیگر ازدواج کرده‌اند.

 

دسته بندی: کالاهای دیجیتال » رشته روانشناسی و مشاوره (آموزش_و_پژوهش)

تعداد مشاهده: 1398 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:

فرمت فایل اصلی: pdf

حجم فایل:411,899 کیلوبایت

 قیمت: 39,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل