دوره آموزشی سیستم مدیریت یکپارچه و ممیزی آن

دسته بندي : کالاهای دیجیتال » 🔺درسی

فایل دانلودی حاوی یک فایل پاورپوینتی قابل ویرایش میباشد.

فهرست مطالب فایل دانلودی:

اهداف دوره

  • مروري بر تعاريف و الزامات سيستم‌هاي مديريت       ISO 9001:2000 ، ISO 14001: 2004 و OHSAS 18001 : 2007
  •  آشنايي با مشتركات سه سيستم
  • آشنايي با مستندات سه سيستم مذكور
  • شناخت مباني و اصول مميزي
  • شناخت مراحل و فرايند مميزي سيستم‌هاي مديريت
  • شناخت اصول رفتاري مميزين داخلي
  • آشنايي با روش ثبت سه سيستم

و....

 

 

قسمتی از متن

سيستم هاي مديريت كيفيت (ISO 9001:2000)، مديريت
زيست محيطي(ISO 14001:2004) و مديريت ايمني و بهداشت حرفه اي (OHSAS 18001:2007) با ثبت وقايع و به جا گذاردن شواهد عيني، با استفاده از ابزارهايي مانندبازنگري مديريت، اقدامات اصلاحي و پيشگيرانه و مميزي ها شرايط يادگيري را در سازمان تسهيل مي نمايند.

نظام مديريت يكپارچه(IMS)

عبارت است از يك نظام مديريت كه براي سازمان از ديدگاه هاي كيفيت، محيط زيست و ايمني و بهداشت حرفه اي برنامه ريزي، سازماندهي، هدايت و رهبري و كنترل مي نمايد.

مزاياي استقرار يكپارچه

 سازمان‌ها مي‌توانند درصورت ادغام اين سه سيستم از مزاياي زير بهره‌مند شوند:

- افزايش اثربخشي سيستم مديريت سازمان از طريق نگرش جامع به موضوع تعيين خط‌مشي و اهداف، برنامه‌ريزي‌ها، مميزي‌ها، پايش و اندازه‌گيري و …

- كاهش تضاد و نقاط افتراق بين سه سيستم

- استفاده از منابع در دسترس به صورت مؤثر و پيشگيري از دوباره‌كاري‌ها و اتلاف وقت و انرژي كاركنان

- اجراي آسان‌تر و روان‌تر سيستم‌ها از سوي كاركنان

  1. كاهش زمان لازم جهت انجام مميزي‌هاي شخص ثالث و صرفه جويي در هزينه‌هاي مربوطه.
  2. كاهش حجم اطلاعات در گردش و كمتر شدن احتمال بروز خطا و نيز حجم مستندات كمتر.
  3. جلب رضايت طرف‌هاي ذينفع

 از جمله مشتريان و ارائه تصويري مطلوبتر از سازمان.

 

سیستم مدیریت کیفیت ISO 9001:2000

سازمان ISO  

  • سازمان بين المللي استاندارد ISO
  •  سازمان غير انتفاعي ، مقر آن در ژنو سوئيس
  •  وظيفه آن تبادل نظر، توسعه و صدور استانداردهاي جهاني
  •  در برگيرنده بيش از 100 كشور عضو و نماينده
  •  متشكل از بيش از 200 كميته فني (TC)

 

مباني فكري سيستم هاي مديريت كيفيت

  • مشتري محوري
  • بهبود مداوم

سيستمهاي مديريت كيفيت، سازمانها را ترغيب مي‌كند تا نيازها و انتظارات مشتري را تحليل كرده و به تعيين فرايندهايي كه جهت دستيابي به محصول  مورد قبول مشتري كمك مي‌كند اقدام نمايند و اين فرايندها را تحت كنترل قرار دهند و دائماً بهبود بخشند تا احتمال افزايش رضايت مشتري و ساير طرفهاي ذينفع را بيشتر كند

هشت اصل مديريت كيفيت

  1. 1- مشتري محوري                                                       سازمانها به مشتريان خود وابسته هستند و لذا بايستي نيازهاي حال و آينده آنان را درك نمايند، خواستههاي آنها را برآورده سازند و در جهت فرارفتن از انتظارات مشتري تلاش كنند.
  2. 2- راهبري                                                                                          راهبران وحدت مقصد و جهت‌گيري سازمان راايجاد ميكنند.آنها بايستي محيط درون سازمان را به نحوي به‌وجود آورده و برقرار نگهدارند تا افراد بتوانند در دستيابي به اهداف سازمان به طور كامل دخيل شوند.
  3. 3- دخيل بودن افراد

افراد در هر سطحي كه باشند جوهره سازمان هستند و دخيل بودن كامل آنها موجب مي‌شود تا تواناييهاي آنها در جهت منافع سازمان مورد استفاده قرار گيرند

و...........

 

 

 

دسته بندی: کالاهای دیجیتال » 🔺درسی

تعداد مشاهده: 2267 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: powerpoint

تعداد صفحات: 252

حجم فایل:653 کیلوبایت

 قیمت: 75,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل