راهکارهای ارتقاء هوش مديران در كار امور بين المللي

دسته بندي : کالاهای دیجیتال » رشته مدیریت (آموزش_و_پژوهش)
دانلود پایان نامه ارائه راهکارهایی برای ارتقاء هوش فرهنگی مديران دولتيِ دست اندار كار در امور بين المللي


این فایل با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است و همچنین آماده پرینت می باشد

بخشی از متن:

چکیده :

در این پژوهش با مطالعه سازه جدید و چند وجهی هوش فرهنگی، به دنبال ارائه راهکار­هایی برای ارتقاء این قابلیت در مدیران دولتی دست­اندرکار در امور بین­الملل هستیم. جامعه مورد نظر دیپلمات­های برجسته و ماموران سابق وزارت خارجه در سایر کشورها (کسانی که در پست­های سفارت یا کارداری قرار داشته­اند) و معاونان، مدیران کل و رؤسای ادارات وزارت خارجه بوده و جامعه در نظر گرفته شده جهت سنجش سطح هوش فرهنگی و سایر تحلیل­های حاصل از پرسشنامه،‌ علاوه بر گروه مذکور، کارکنان سطوح کارشناسی و کارشناسی ارشد وزارت امور خارجه نیز می­باشند تعداد نمونه هاي انتخاب شده برابر 20 نفر است. حجم نمونه پرسشنامه 140 نفر است. براي انتخاب نمونه­هاي مصاحبه از روش غير تصادفي و قضاوتي و به طور مشخص نمونه­گيري گلوله­برفي[1] استفاده شده است. براي نمونه‌گيري جهت گردآوری اطلاعات از طریق پرسشنامه هوش فرهنگی، از روش نمونه گيري تصادفي ساده استفاده مي­شود. در این تحقیق از تکنیک تحلیل محتوا و روش آنتروپی شانون برای پردازش داده¬های حاصل از مصاحبه و همچنین براي تجزيه تحليل داده¬های حاصل از پرسشنامه از روشهاي مختلف توصيفي و استنباطي استفاده شده است نتایج نشان داد که : بين هوش فرهنگی فراشناختی و هوش فرهنگی شناختی ارتباط معنادار و مثبتي وجود دارد.بين هوش فرهنگی فراشناختی و هوش فرهنگی انگیزشی ارتباط معنادار و مثبتي وجود دارد. بين هوش فرهنگی فراشناختی و هوش فرهنگی رفتاری ارتباط معنادار و مثبتي وجود دارد.  بين هوش فرهنگی شناختی و هوش فرهنگی انگیزشی ارتباط معنادار و مثبتي وجود دارد.  بين هوش فرهنگی شناختی و هوش فرهنگی رفتاری ارتباط معنادار و مثبتي وجود دارد. بين هوش فرهنگی انگیزشی و هوش فرهنگی رفتاری ارتباط معنادار و مثبتي وجود دارد. نتایج تجزیه و تحلیل داده‌های پرسشنامه بیان می‌دارد که کليه مؤلفه­هاي هوش فرهنگي در وضعیت مناسبی  قرار دارد و در میان عوامل مربوط به هوش فرهنگي در وزارت امور خارجه، هوش فرهنگي انگيزشي دارای بالاترین میانگین رتبه و هوش فرهنگي فراشناختي، شناختي و رفتاري به ترتيب رتبه­هاي پايين­تري دارند. بنابراین می بایستی ابتدا هوش فرهنگي رفتاري و بعد از آن به ترتيب هوش فرهنگي شناختي، فراشناختی و در نهايت هوش فرهنگي انگيزشي تقويت شود.

واژگان:هوش قرهنگي.هوش فراشناسي.هوش انگبزه شي.هوش رفتاري

 

فهرست مطالب

عنوان

صفحه

1-1 ) مقدمه. 1

1-2) مسأله اصلي تحقيق. 1

1-3) تشريح و بيان موضوع. 2

1-4) ضرورت و اهميت انجام تحقيق. 3

1-5) سابقه تحقيقات و مطالعات گذشته. 4

1-6) سؤالات تحقيق. 7

1-7) اهداف انجام تحقيق. 7

1-8) روش انجام تحقيق. 8

1-9) روش هاي گردآوري اطلاعات.. 8

1-10) قلمرو تحقيق. 8

1-11) جامعه و نمونه آماري.. 8

1-11-1) جامعه آماري.. 8

1-11-2) نمونه آماري.. 8

13-1) روش هاي مورد نظر براي تجزيه و تحليل اطلاعات.. 9

14-1) تعريف واژه ها و اصطلاحات تخصصي تحقيق. 10

2-1) مقدمه. 13

2-2) تعریف هوش و انواع آن. 13

2-2-1) هوش چندگانه. 15

2-2-2) هوش عاطفي. 16

2-2-3-1) هوش عاطفي و بهره هوشي. 21

2-2-3-2) هوش عاطفي در محيط كار. 23

2-3) هوش فرهنگي. 26

2-3-1) تئوری هوش فرهنگی. 28

2-3-2) عناصر هوش فرهنگي. 29

2-3-3) 35

2-3-4) مدل موفقیت جهانی مدیران و نقش هوش فرهنگی در آن. 37

2-3-5)  ارتباط هوش فرهنگي و تجارب و مأموریتهای برون مرزی.. 39

2-3-6) انواع شخصيتها در هوش فرهنگي. 43

2-3-7) تقویت و توسعه هوش فرهنگی. 44

2-3-8) رويكرد هوش فرهنگي در آموزش میان فرهنگی. 51

2-3-8-1) آموزش دادن جنبه فراشناختي ـ شناختي. 53

2-3-8-2) آموزش جنبه انگیزشی. 54

2-3-8-3) آموزش جنبه رفتاری.. 55

2-3-8-4) یکپارچه کردن ابعاد هوش فرهنگی. 57

3-1) روش تحقيق. 61

3-2) تحقیق کیفی و کمی. 61

3-2-1) روابط تحقیق کیفی و کمی. 62

3-2-2) تلفیق تحقیق کیفی و کمی. 62

3-3) روشهاي جمع آوري اطلاعات.. 63

3-4) مصاحبه. 64

3-4-1)  مراحل فرايند مصاحبه. 64

3-4-2) مزايا و معايب مصاحبه. 67

3-5)پرسشنامه. 68

3-6) روایی و پایایی ابزار پژوهش... 70

3-6-1) پايايي )قابليت اعتماد( مصاحبه. 70

3-6-2) پایایی در تحلیل محتوا 70

3-6-2-1) محاسبه پايايي بازآزمون. 71

3-6-2-2) محاسبه پايايي بين دو كُدگذار. 72

3-6-3) اعتبار (روایی) مصاحبه. 72

3-6-4) پايايي (قابليت اعتماد) پرسشنامهها 74

3-6-5) تعيين اعتبار (روايي) پرسشنامه. 75

3-6-5-1) بررسي ميزان حجم نمونه در تحليل عاملي. 77

3-6-5-2) مراحل اجراي تحليل عاملي اکتشافی. 77

3-6-5-3) تحليل عاملي تاييدي مدلهاي اندازه گيري.. 77

3-6-5-4) تحلیل عاملی اکتشافی پرسشنامه هوش فرهنگی. 78

3-6-5-5) مدل اندازه گيري هوش فرهنگی با استفاده تحليل عاملي تاييدي.. 79

3-7) جامعة آماري.. 84

3-8) قلمرو مکاني تحقيق. 84

3-9) قلمرو زماني تحقيق. 84

3-10) نمونه آماري و روش نمونهگيري.. 84

3-10-1) حجم نمونه مصاحبه. 84

3-10-2) روش نمونهگيري برای مصاحبه. 85

3-10-3) حجم نمونه پرسشنامه. 86

3-10-4) روش نمونهگیری پرسشنامه. 87

3-11) روشهاي تجزيه و تحليل اطلاعات.. 87

3-11-1) روشهای تجزیه و تحلیل اطلاعات مصاحبه. 87

3-11-2) روشهای تجزیه و تحلیل اطلاعات پرسشنامه. 90

3-11-2-1) آزمون دو جمله‌اي.. 90

3-11-2-2) تجزيه و تحليل واريانس فريدمن. 91

3-11-2-3) ضريب همبستگي. 91

3-11-2-4) مدل معادلات ساختاري.. 91

4-1) مقدمه. 96

4-2) تحلیل محتوای کیفی مصاحبهها 96

4-2-1) روشهای ارتقاء هوش فرهنگی فراشناختی. 96

4-2-2) روشهای ارتقاء هوش فرهنگی شناختی. 99

4-2-3) روشهای ارتقاء هوش فرهنگی انگیزشی. 105

4-2-4) روشهای ارتقاء هوش فرهنگی رفتاری.. 108

4-2-5) روشهای عمومی ارتقاء هوش فرهنگی. 111

4-3) تحلیل محتوای کمی مقولات مصاحبه با استفاده از تکنیک آنتروپی شانون. 112

4-3-1) مراحل تکنیک آنتروپی شانون. 114

4-4) تجزیه و تحلیل دادههای پرسشنامه. 119

4-4-1)آمار توصیفی پرسشنامه. 119

4-4-2) آمار استنباطي. 120

5-1) مقدمه. 140

5-3) بررسی یافته‌های پژوهش با توجه به آزمونهاي همبستگی و مدل معادلات ساختاری.. 146

5-4) بررسی یافته‌های پژوهش با توجه به آزمون دو جمله‌ای.. 147

5-5) بررسی یافته‌های پژوهش با توجه به آزمون تحلیل واریانس فریدمن. 147

5-6) ارائه پیشنهادات.. 148

5-6-1) پیشنهادات بر مبنای یافته‌های تحقیق. 148

5-6-2) پشنهادات براي تحقيقات آتي. 150

5-7) محدوديت‌هاي تحقيق. 151

فهرست منابع و مأخذ. 153

پیوستها 161

پیوست 1: پرسشنامه سنجش هوش فرهنگی. 162

پیوست 2: سؤالات مصاحبه. 164

دسته بندی: کالاهای دیجیتال » رشته مدیریت (آموزش_و_پژوهش)

تعداد مشاهده: 3817 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: word

تعداد صفحات: 164

حجم فایل:2,168 کیلوبایت

 قیمت: 65,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل