فایل رابطه بین اثربخشی ارتباطات سازمانی و منابع قدرت مدیران
دسته بندي :
کالاهای دیجیتال »
رشته علوم اجتماعی (آموزش_و_پژوهش)
دانلود پروژه بررسی رابطه بین اثربخشی ارتباطات سازمانی و منابع قدرت مدیران
این فایل با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است و همچنین آماده پرینت می باشد
بخشی از متن:
عنوان صفحه
چکیده
فصل
یکم : مقدمه پژوهش
1-1- عنوان تحقيق:
........................................................................................................... 1
1-2- مقدمه ...................................................................................................................... 1
1-3- بيان مساله: ................................................................................................................ 2
1-4- اهميت و
ضرورت پژوهش ......................................................................................... 7
1-5- اهداف
پژوهش: ........................................................................................................ 9
الف- هدف كلي: .............................................................................................................. 9
ب - اهداف جزئي:............................................................................................................. 9
1-6- پرسشهاي پژوهش: ................................................................................................... 9
الف- اصلي:....................................................................................................................... 9
ب- فرعي:......................................................................................................................... 9
1-7- متغيرهاي
پژوهش: ..................................................................................................... 10
متغير پيش بين:.................................................................................................................... 10
متغير ملاك:...................................................................................................................... 10
متغير تعديل كننده
.............................................................................................................. 10
متغير كنترل ....................................................................................................................... 10
1-8- تعاريف علمي
واژه ها:................................................................................................ 10
1-9- تعاريف
عملياتي واژه ها: ............................................................................................ 14
فصل دوم : بررسی
پیشینه پژوهش
مقدمــه.............................................................................................................................. 16
الف- بررسی نظریهها.......................................................................................................... 19
2-1- ارتباطات.................................................................................................................. 19
2-1-1- اهمیت ارتباطات.................................................................................................... 19
2-1-2- تعاریف ارتباطات................................................................................................... 22
2-1-3- فرآیند ارتباط......................................................................................................... 26
2-1-3-1- منبع ................................................................................................................. 26
2-1-3-2- رمزگذاری........................................................................................................ 27
2-1-3-3- وسیله............................................................................................................... 27
2-1-3-4- رمزگشایی......................................................................................................... 28
2-1-3-5- دریافت کننده.................................................................................................... 28
2-1-3-6- بازخورد........................................................................................................... 29
2-1-4- مسیر ارتباطات....................................................................................................... 29
2-1-4-1- ارتباطات عمودی............................................................................................... 29
الف- مسیر رو به پایین......................................................................................................... 29
ب- ارتباطات رو به بالا....................................................................................................... 30
2-1-4-2- ارتباطات در سطح افقی...................................................................................... 31
2-1-5- مدل ارتباطات........................................................................................................ 32
2-1-6- اصول ارتباطات..................................................................................................... 35
2-1-7- ارتباطات سازمانی از
دیدگاه مکاتب مختلف مدیریت................................................. 38
2-1-7-1- دیدگاه کلاسیکها در
مورد ارتباطات:................................................................. 38
2-1-7-2- نظریه نئوکلاسیکها و
ارتباطات.......................................................................... 40
2-1-7-3- دیدگاه سیستمی در مورد ارتباطات....................................................................... 40
2-1-7-4- دیدگاه اقتضایی و
ارتباطات................................................................................ 41
2-1-7-5- دیدگاه مراودهای یا
تعاملی در مورد ارتباطات........................................................ 41
2-1-8- اثربخشی در ارتباطات میان
فردی ............................................................................ 42
2-1-9- ویژگیهای اثربخشی.............................................................................................. 43
2-1-9-1- گشودگی.......................................................................................................... 43
2-1-9-2- همدلی............................................................................................................. 45
2-1-9-3- حمایتگری........................................................................................................ 46
2-1-9-4- مثبت گرایی...................................................................................................... 46
2-1-9-5- تساوی.............................................................................................................. 47
2-1-9-6- همانندی «تشابه با هم» و
«تخالف با هم»................................................................ 47
2-1-10- موانع ارتباطی ..................................................................................................... 48
2-2- قدرت ..................................................................................................................... 61
2-2-1- اهميت قدرت........................................................................................................ 61
2-2-2- تعاريف قدرت....................................................................................................... 62
2-2-3- قدرت در سطوح مختلف سازمان
............................................................................ 65
2-2-3-1- قدرت در سطح عمودي...................................................................................... 65
2-2-3-1-1- منابع قدرت مديران ردهي
عالي سازمان............................................................. 66
2-2-3-1-2- منابع قدرت مديران رده
مياني سازمان............................................................... 69
2-2-3-1-3- منابع قدرت مديران ردهي
پايين سازمان............................................................. 69
2-2-3-2 - قدرت در سطح افقي......................................................................................... 71
2-2-4- روابط قدرت......................................................................................................... 72
2-2-4-1- رابطه صف و ستاد............................................................................................. 73
2-2-4-2- تشكيل دستهها و ائتلاف...................................................................................... 74
2-2-5- منابع قدرت بر اساس پژوهشهاي
فرنچ و راون........................................................... 75
2-2-6- انواع رويكردها به قدرت ........................................................................................ 77
2-2-6-1- راسل و قدرت:.................................................................................................. 78
2-2-6-2- هيكس، گولت و قدرت: .................................................................................... 79
2-2-6-3- گالبرايت و قدرت: ............................................................................................ 81
2-2-6-4- اتزيوني و قدرت:............................................................................................... 83
ب- پيشينه پژوهشهاي انجام شده .......................................................................................... 85
2-3- پژوهشهاي پيرامون ارتباطات
سازماني......................................................................... 85
2-3-1- پژوهشهاي انجام شده در
داخل كشور:.................................................................... 85
2-3-2- پژوهشهاي انجام شده در
خارج از كشور:................................................................ 89
2-4- پژوهشهاي پيرامون منابع قدرت
................................................................................... 99
2-4-1- پژوهشهاي انجام شده در داخل كشور.................................................................... 99
2-4-2- پژوهشهاي انجام شده و در خارج از كشور.......................................................... 108
نتیجه گیری کلی ............................................................................................................. 121
فصل سوم: روش
پژوهش
3-1- جامعه آماری.......................................................................................................... 123
3-2- گروه نمونه ............................................................................................................ 123
3-3- روش و طرح نمونهبرداری......................................................................................... 124
3-4- حجم نمونه............................................................................................................ 124
3-5- ابزار گردآوری دادهها.............................................................................................. 125
3-5-1- پرسشنامه اثر بخشی
ارتباطات سازمانی................................................................... 126
3-5-2- پرسشنامه منابع قدرت
«شرایخیم و هینکین»............................................................. 127
3-6- تعیین روایی و اعتبار
پرسشنامه................................................................................... 128
3-6-1- روایی................................................................................................................ 128
3-6-2- اعتبار................................................................................................................. 128
3-7- نوع مطالعه (روش گردآوری
دادهها-......................................................................... 131
3-8- طرح پژوهش و روش تجزیه و
تحلیل دادهها................................................................ 131
فصل چهارم : یافتههای
پژوهش
مقدمــه........................................................................................................................... 133
تبديلهاي انجام شده بر روي
متغيرها جهت تغيير مقياس:......................................................... 134
4-1- توصیف دادهها:...................................................................................................... 135
4-1-1- توصيف مولفه هاي منابع
قدرت:............................................................................ 135
توصیف منابع قدرت بر حسب قدرت
غالب مديران:.............................................................. 138
4-1-2- توصیف مؤلفههای اثربخشی
ارتباطات سازمانی....................................................... 126
4-1-3- توصیف سایر دادهها............................................................................................ 154
4-2- تجزیه و تحلیل دادهها بررسی
فرضیات....................................................................... 158
4-2-1- نتایج و یافتههای سوالهای
پژوهشی ....................................................................... 158
فصل پنجم: تفسیر
و استنتاج نتایج پژوهش
5-1- تجزیه و تحلیل نتایج پژوهش.................................................................................... 178
5-2- محدودیتهای پژوهش ........................................................................................... 191
5-3- پیشنهادها............................................................................................................... 192
5-3-1- پیشنهاد به برنامهریزان:.......................................................................................... 192
5-3-2- پیشنهاد به پژوهشگران :........................................................................................ 193