فایل بررسی توانمندی کارکنان گمرک

دسته بندي : کالاهای دیجیتال » رشته مدیریت (آموزش_و_پژوهش)
دانلود پایان نامه بررسی میزان توانمندی کارکنان گمرک


این فایل با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است و همچنین آماده پرینت می باشد

خلاصه و فهرست کلی:

مقدمه :    
توانمندسازي مفهومي پرابهام وغير قطعي داشته وافراد مختلف متناسب باويژگيهاي خودازآن استنباطي دارند.توانمندسازي را به قادرساختن افراد براي انجام كارتعريف ميكنند.اين مفهوم به دنبال تحولات اساسي به وجود آمده در جوامع مانند جهاني شدن - تحولات درفناوريهاي ارتباطي وداده پردازي – در اولويت قرار گرفتن حقوق بشروافزايش انتظارات كاركنان پديد آمده است.لذاهمزمان با پيشرفت تكنولوژي وحركت سازمانها به سوي تخت شدن وحذف لايه هاي مياني مديريت به دليل نياز به استفاده از حداكثرظرفيت افرادولزوم تفويض اختيار به آنها توانمندسازي اهميت خاصي مي يابد. سازمانها بايد به كاركنانشان انگيزه بدهندوآموزش دهند-زيرا كاركنان توانمند به سازمان نفع ميرسانند. امروزه كاركنان مشتريان داخلي سازمانها محسوب ميشوند.باور بر اين است كه هر سازماني براي ارضاي مشتريان خود بايستي ابندا رضايت مشتريان داخلي خود راتامين كند.يكي از مهمترين مسايلي كه امروزه سازمانها بايستي به آن توجه داشته باشند بهسازي نيروي انساني است.وهدف از بهسازي نيروي انساني  افزايش توانمنديها- مهارتهاوانگيزه هاي آنان است تا در پرتو آن بهره وري  بيشتري حاصل شود . واز آنجاييكه مديريت منابع انساني با ملحوظ داشتن تحولات ملي وبين المللي يكي از مهمترين عناصر توسعه تلقي ميگرددوتوانمندي نيروي انساني يكي از راههاي رسيدن به توسعه محسوب ميشود بنابراين با اشراف بر اهميت توانمندسازي در اين پژوهش سعي براين است به بابررسي توانمندي كاركنان وابعاد توانمندسازي در گمرك كرمانشاه گامي درجهت بهسازي نيروي انساني اين سازمان برداريم.

 1-2 بيان مساله
توانمندسازي نيروي انساني يكي از اعجازآورترين رويكردهاي توسعه منابع انساني مي باشد كه منجربه بالندگي نيروي انساني درسازمان ميگردد.توانمندسازي يك حركت دايمي است واهميت آن همواره روبه افزايش است چراكه اساس توسعه دركسب وكارهاي امروز-همگام  بودن باتغييرات اجتماعي-دستاوردهاي تكنولوژي وتقاضاهاي محيط رقابتي ميباشد.سازمانها نيازمند افرادي هستند كه بتوانندبهترين استفاده ازتكنولوژي پيشرفته راارايه دهندونواوريهارابيابندوبتوانند محصولات وخدمات خودرابهبود ببخشند.( اسميت ،2000،14).
چارلزهندي(1995 )متذكرمي شود كه منابع مرسوم وسنتي ثروت(زمين-موادخام-تكنولوژي وحتي كارگران غيرماهر)را درمواقع لازم ميتوان خريد .عاملي كه بدون آن نميتوان كاركرد نيروي انساني توانمند است كه مي تواندازهمه اين منابع براي دستيابي به بهترين مزايا به راحتي استفاده كند.هدف توانمندسازي اين است كه مغزهاي افراد راهمانند بازوانشان به كار بياندازد .
توانمندسازي اشاره به يك  حس دروني درافراد دارد كه باعث ميشود آنان به طور مستقل تصميماتي را درفرايند كاري خويش اتخاذ نمايند.(مايك وان و لوري توماس،1995،5)توانمندسازي ابزاري ست براي باز گذاشتن دست كاركنان به گونه اي كه آنها بتوانند براي آنچه كه فكر مي كنند بهترين است بدون ترس از وتوشدن توسط رؤسايشان از آزادي عمل برخوردار گردند. كاركنان توانمند با بهره گيري ازپنج بعد اصلي توانمندسازي(خوداثر بخشي.خودسازماني . تاثير گذاري . معني دار بودن . اعتماد )قادر خواهند بود سازمانها را از بحرانها نجات دهندو براي آنها فرصتهاي طلايي در كسب و كار ايجاد نمايند(وتن وكمرون،1378،33)
با توجه به آنچه گفته شد توانمندسازي ابزار بسيار مهمي براي توسعه منابع انساني است .مسايلي كه باعث شدتا اين تحقيق در اداره گمركات استان كرمانشاه انجام گيرد عبارتند از :
1-عدم اطلاع وشناخت كافي از ميزان توانمندي كاركنان كه باعث مشكلات عديده اي در نحوه برخورد با منابع انساني و حتي عدم اثر بخشي آموزش ها و برنامه هاي توسعه كاركنان شد ه است.
2-در اين اداره راجع به موضوع توانمندي هيچ گونه كار تحقيقي و دانشگاهي  انجام نشده  است .كه اين مساله ضرورت انجام تحقيق را بين مي دارد .
3- اينجانب در اداره مذكور شاعل هستم  وعلاوه بر آن خواست سازمان وعلاقه شخصي وعلمي اينجانب به موضوع  باعث پرداختن به  بررسي اين مساله شده است .

فهرست مطالب
فصل اول: كليات تحقيق   
1-1 مقدمه   
1-2 بيان مساله   
1-3 پيشينه تحقيق   
1-4  اهميت وضرورت تحقيق   
1-5 اهداف تحقيق   
1-6  فرضيه هاي تحقيق   
1-7چارچوب نظري ومدل تحليلي تحقيق   
1-8  نوع وروش تحقيق   
1-9 فلمرو مكاني تحقيق   
1-10قلمرو زماني تحقيق   
1-11روش نمونه گيري وتعيين حجم نمونه   
1-12ابزارهاي گردآوري داده ها   
1-13 محدوديتهاوموانع تحقيق   
1-14واژه ها واصطلاحات بكار رفته درتحقيق   
1-15  منابع مورد استفاده در تحقيق   
فصل دوم:مباني نظري تحقيق   
2-1 مقدمه   
2-2 تعاريف ومفاهيم توانمندسازي   
3-2 دلايل توانمندسازي   
2-4 مزاياي توانمندسازي   
2-5 فرهنگ سازماني وتوانمندسازي   
2-6 ديدگاههاي مختلف توانمندسازي   
2-6-1 ديدگاه عقلاني   
2-6-2 ديدگاه انگيزشي    
2-6-3 ديدگاه فوق انگيزشي   
3-6-4 ديدگاه سيستمي   
2-7 مدلهاي توانمند سازي   
2-7-1 مدلهايي كه بر ويژگيهاي عام توانمند سازي تاكيد دارند   
2-7-2 مدلهاي اقتضايي   
2-8 ابعاد توانمندسازي   
2-8-1 خود اثر بخشي   
2-8-2 خود سازماني    
2-8-3 پذيرفتن شخصي نتيجه   
2-8-4 معني دار بودن   
2-8-5 اعتماد   
2-9 عوامل روانشناختي توانمندسازي    
2-9-1 احساس شايستگي   
2-9-2 احساس داشتن حق انتخاب    
2-9-3 احساس مؤثربودن   
2-9-4 احساس معني دار بودن   
2-9-5 احساس داشتن اعتماد به ديگران   
2-10 ويژگيهاي سازمان توانمند   
2-11 متغيرهاي موثر بر احساس توانمندي افراد   
2-11-1 ويژگيهاي شخصيتي و فردي   
2-11-2 ويژگيهاي گروه كاري   
2-11-3 ويژگيهاي ساختاري اجتماعي واحد كار   
2-12 فرايند توانمندسازي   
2-13 روشهاي توانمند سازي    
2-14 تاثير توانمند سازي بر نگرش كاركنان   
2-14-1 تعهددرنوآوري براي روشهاي انجام كار   
2-14-2 تغيير در مسووليتها   
2-14-3 تغيير در يادگيري    
2-15 پيامدهاي توانمند سازي   
2-16 نقش تفويض اختياروواگذاري وظايف ومسووليتها  در توانمند سازي   
2-17 نقش شفاف كردن اهداف در توانمند سازي   
2-18 نقش مشاركت اطلاعاتي در توانمند سازي   
2-19 گروه و توانمند سازي   
2-20 سبك رهبري متناسب با توانمند سازي   
2-21 نظارت بر توانمند سازي   
2-22 فرهنگ توانمند سازي    
2-23 توانمند سازي افراد و مديران     
2-24 توانمند سازي و رضايت شغلي    
2-25 توانمند سازي وفشار عصبي    
2-26 منابع استفاده شده براي فصل دوم   
فصل سوم : روش شناسي تحقيق     
3-1 مقدمه   
3-2 روش تحقيق    
3-3 ابزار جمع آوري اطلاعات   
3-4  مقياس سنجش نگرشها   
3-5 پايايي   
3-6 روايي   
-  تجزيه و تحليل عاملي تاييدي    
3-7 جامعه و نمونه آماري    
-  جامعه آماري    
-  حجم نمونه آماري   
3-8 روش نمونه گيري   
3-9 تكنيكهاي آماري مورد استفاده در تحقيق   
3-10 مدل تحليلي تحقيق    
-  روش فرضي استقرايي    
-  روش قياسي    
3-12 منابع استفاده شده در فصل سوم    
فصل چهارم :تجزيه و تحليل اطلاعات    
4-1 مقدمه   
4-2 توصيف داده ها   
4-3 استنباط اماري پيرامون فرضيه ها   
4-4 بررسي روايي و پايايي عوامل مطرح شده.    
4-4-1- تحليل عاملي تاييدي    
4-4-2- آلفاي كرونباخ    
فصل پنجم:نتيجه گيري وپيشنهادات    
5-1 مقدمه    
5-2 نتايج   
5-2-1  نتايج حاصل از بررسي فرضيات    
5-2-2  نتايج جانبي   
5-3- پيشنهادات   
پيوستها    
الف - آشنايي با سازمان گمرك و گمركات استان كرمانشاه   
 ب – پرسشنامه    
منابع وماخذ   

این فایل به همراه چکیده، فهرست مطالب، متن اصلی و منابع با فرمت  docx(قابل ویرایش) در اختیار شما قرار می گیرد.

تعداد صفحات:180

دسته بندی: کالاهای دیجیتال » رشته مدیریت (آموزش_و_پژوهش)

تعداد مشاهده: 3710 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: word

تعداد صفحات: 180

حجم فایل:1,085 کیلوبایت

 قیمت: 65,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل