بررسی تیپ‌های شخصیتی مدیران و اثربخشی آنان

دسته بندي : کالاهای دیجیتال » رشته علوم اجتماعی (آموزش_و_پژوهش)

دانلود پایان نامه بررسی رابطه بین تیپ‌های شخصیتی مدیران و اثربخشی آنان
این فایل با فرمت word قابل ویرایش ، آماده پرینت و ارائه به عنوان پروژه پایانی میباشد

قسمتی از متن و فهرست کلی:

مقدمه
هم اكنون بيش از نيم قرن از زماني كه پيتردراكر براي توصيف گروه جديدي از كاركنان كه سرمايه زمين و يا نيروي كار ديگر ابزار اصلي توليدشان تلقي نمي‌گردد بلكه توجه شان بر استفاده موثر از دانايي معطوف مي‌شد و منجر به ابداع واژه كاركنان دانايي شد نمي‌گذرد و امروزه كاركنان دانايي يا بهتر بگويئم دانشگران حرفه اي درصد بزرگ و رو به رشدي از كاركنان بزرگترين و موفق ترين سازمان‌هاي دنيا را تشكيل مي‌دهند.

               برايان و جويس ) قدمی و همکاران 1384)

 از سوي ديگر چرا تعداد زيادي از مردم موقعيت‌هاي خود را براي موفقيت از بين مي‌برند اين تنها به اين علت نيست كه اين مديران جديد هوش و مهارت لازم را براي شغل ندارند، اين مديران از آثار و خصوصيات فردي خود، ايدئولوژي‌ها و رفتارها روي انسان‌ها آشنايي نداشته و به موفقيت نمي‌رسند، در واقع توانايي خويش را قبل از پريدن در يك ديگ بزرگ آبجوش ازريابي نمي‌كنند

                                   (ابدالي، 1384)

 در اين جهان موج سوم به سيطره اي دست مي‌يابد كه به شيوه‌هاي تازه خلق و بهره برداري از دانايي مبتني است

                            تافلر (جعفري،1374)

امروزه سازمانهاي آموزشي مخصوصا مراكز آموزش عالي رسالت تربيت انسانهاي متخصص و نيز توليد دانش را در جامعه بر عهده دارند  

فهرست کلی:

فصل اول

1-1 مقدمه

1-2- بيان مسئله

1-3- اهميت و ضرورت پژوهش

1-4- اهداف پژوهش

1-5- فرضيه‌هاي پژوهش

1-6- متغيرها و تعاريف آنها

1-6-1 تعاريف نظري متغيرها

1-6-2 تعاريف عملياتي متغيرها

1-7- تعاريف اصطلاحات

فصل دوم

2-1 شخصيت

2-2 تعاريف شخصيت

2-3 حوزه‌هاي شخصيت

2-3-1 ساختار

2-3-2 فرآيند

2-3-3 رشد و نمو

2-3-4 آسيب شناسي رواني و تغيير رفتار

2-4  مضامين عمده در نظريه شخصيت

2-4-1 وحدت رفتار و مفهوم خويشتن

2-4-2 سطوح مختلف آگاهي و مفهوم ناهشيار

2-4-3  رابطه بين شناخت، عواطف و رفتار مشهود

2-4-4  اثرات گذشته، حال و آينده بر رفتار

2-5 نظريه‌هاي شخصيت

2-5-1 نظريه روان كاوي در شخصيت

2-5-2 زيگموند فرويد

2-5-3 نظريه روان پويشي فرويد(روانكاوي در شخصيت):

2-5-4 سطوح شخيت: هشيار3، نيمه هشيار2 و ناهشيار

2-5-5 ساختار شخصيت: نهاد، من و فرامن

2-6 نظريه نوروان كاوي

2-6-1.................................................................................. كار گوستاو يونگ

2-6-2 نكات برجسته ي نظريات يونگ

2-7 روان شناسي فردي

2-7-1............................................................................................... آلفرد آدلر

2-7-2 بررسي نظريات آدلر

2-8 نظریه اختلالات شخصیتی

2-8-1 كارن هورناي

2-8-2 بررسي نظريات هورناي

2-9 نظریه روان پزشکی بین فردی

2-9-1............................................................................ هري استاك ساليوان

2-9-2 بررسي نظريات ساليوان

2-10  تظريه پديدار شناختي (فرد- محور)

2-10-1 كارل راجرز.............................................................................................

2-10-2 بررسي نظريات و كارهاي راجرز

2-10-3 تشکیل رویکرد پدیدار شناختی راجرز

2-10-4 ساختار شخصيت از ديدگاه راجرز

2-11  نیازهای زیستی و روانی در پیدایی شخصیت

2-11-1آبراهام مازلو..............................

2-12  نظريه رويكرد صفات در شخصيت

2-12-1گوردون آلپورت..............................

2-12-2 بررسي نظريات آلپورت

2-13 نظريه چندبعدی شخصیت

2-13-1هانس ج آي سنك..............................

2-13-2بررسی نظريات آیسنک.........................

2-13-3 ابعاد اساسي شخصيت

2-14  نظرريه رويكرد تحليلي عاملي صفات

2-14-1ريموند كوته................................

2-14-2 بررسي نظريات كتل در شخصيت

2-15  نظریات رابطه شغل و شخصیت

2-15-2 شخصيت نوع A

2-15-3 شخصيت نوع B

2-16 بررسي چند خصوصیت شخصیتی در شغل

2-16-1 اثر كانون كنترل

2-16-2 ماكياول گرايي

2-16-3 مناعت طبع يا عزت نفس.

2-16-4 سازگاري با موقعيت

2-16-5خطر پذيري..................................

2-17 شخصيت از ديدگاه اسلام و قرآن

2-17-1  شخصيت در قرآن

2-18 تیپ شناسی

2-19 نظريه‌هاي تيپ شناسي

2-19-1 زندگینامه

2-19-2نظريات رورشاخ در سنجش شخصيت................

2-19-3 تیپ شناسی در تست رورشاخ

2-20  ظريه ساخت بدن و خلق وخوی

2-21 نظريه شلدن (ريخت شناسي)

2-22 نظريه تيپ گال و جمجمه شناسي رواني:

2-23 تيپ‌شناسي يونگي

2-23-1 اساس درك واقعي ذهني از نظر يونگ

2-23-2 كاركردهاي غير عقلاني

2-23-3 كاركردهاي عقلاني

2-23-4 روابط كاركردي

2-23-5 انواع كاركرد

2-23-6 تيپ‌هاي روان‌شناختي يونگ

2-23-7 توصيف تيپ‌هاي شانزده‌گانه

2-23-8 اهميت شناخت تيپ‌هاي روانشناختي

2-23-9 نقد تيپ شناسايي يونگي

2-24 اثر بخشي

2-25 شاخصهاي اثربخشي از ديدگاههای مختلف

2-25-1 كمرون و ويتون:

2-25-2 سي‌شور:

2-25-3 آرجريس:

2-25-4 پيترز وواترمن:

2-25-5 مالفورد:

2-25-6 بس و هرسي – بلانچارد

2-25-7 هوي و ميكسل و چستر بارنارد

2-25-8 كالدول و اسپينكس

2-25-9 لوتانز و همكارانش

2-25-10 ديدگاه راجرز و همكاران:

2-25-11مطالعات بسكر و چيرنز:

2-25- 12 مدل پارسونز:

2-26مقايسه ي ديدگاههاي ارزشيابي اثر بخشي سازماني

2-27 نظریات جدید در اثربخشی

2-27-1 مطالعات رابرت واترمن وتام پترز

2-28  مدلهای ارزیابی اثربخشی

1- مدل هدف منطقی: که سازمان را در رسیدن به اهدافش کاملا ارزیابی می کند.

2-29 نظریه ريچارد ال دفت

2-29-1 روش مبتني بر تامين هدف

2-29-2 روش مبتني بر تامين منابع

2-29-3 روش مبتني بر فرآيند دروني

2-29-4 روش مبتني بر تامين رضايت گروه‌هاي ذي نفع

2-30 كارهاي ديگران

2-30-1 تحقيقات انجام گرفته در مورد تيپ شناسي يونگي

2-30-1-1 تحقیقات خارج از كشور

2-30-1-2 تحقيقات انجام گرفته در داخل كشور

2-30-2 اثر بخشي

2-30-2-1 تحقيقات انجام شده در داخل كشور

2-30-2-2  تحقيقات انجام گرفته در خارج از كشور

2-31 استنتاج و نتیجه گیری

2-32  لگوی نظری پژوهش

فصل سوم: توصيف داده ها........................ 129

3-1 مقدمه

3-2 روش اجراي پژوهش

3-2-1 برآورد حجم نمونه

3-3 ابزار گرد آوري داده‌ها

3-3-1  تاريخچه و توصيف (MBTI)

3-3-2  نمره گذاري پاسخنامه

3-3-3 توصيف تيپهاي شانزده گانه

3-5 اعتبار پرسشنامه‌ها

3-5-1 اعتبار پرسشنامه شخصيتي، تيپ نماي مايزر – بريگز

3-5-2 اعتبار پرسشنامه اثر بخشي:

3-5-3 اعتبار دروني پرسشنامه

3-5-4 اعتبار زماني

3-6 محاسبه روايي:

3-6-1 محاسبه روايي پرسشنامه شخصيتي مايرزبريگز

3-6-2 محاسبه روايي پرسشنامه اثر بخشي:

3-7 روش‌هاي آماري

3-8 ويژگي‌هاي تحقيق:

فصل چهارم: تجزيه و تحليل داده ها.............. 147

4-1  تجزيه و تحليل يافته‌هاي تحقيق

4-2 توصيف يافته‌هاي تحقيق

4-3  آزمون فرضيات تحقيق

4-3-1 فرضيه فرعي اول

4-3-2 فرضيه فرعي دوم

4-3-3 فرضيه فرعي سوم

4-3-4 فرضيه فرعي چهارم

فصل پنجم: بحث و نتيجه گيري.................... 169

5-1 هدف و مسائله ي پژوهش

5-2 نتايج فرضيه اصلي

5-3  نتايج مربوط به فرضيه فرعي اول

5-4 نتايج مربوط به فرضيه فرعي دوم

5-5 نتايج مربوط به فرضيه فرعي سوم

5-6 نتايج مربوط به فرضيه فرعي چهارم

5-7 نتيجه گيري كلي

5-8  محدوديتها:

5-9 پيشنهادات

فهرست منابع:

منابع انگليسي

پيوست و ضمائم :
دسته بندی: کالاهای دیجیتال » رشته علوم اجتماعی (آموزش_و_پژوهش)

تعداد مشاهده: 4017 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 213

حجم فایل:1,596 کیلوبایت

 قیمت: 75,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل