فایل تاثير فرايند مديريت دانش بر كارافريني سازماني بیمارستانها

دسته بندي : کالاهای دیجیتال » رشته مدیریت (آموزش_و_پژوهش)

دانلود پایان نامه بررسی تعیین میزان تاثير فرايند مديريت دانش بر فرايند كارافريني سازماني در بیمارستانها
این پایان نامه در قالب فرمت word قابل ویرایش ، آماده پرینت و ارائه به عنوان پروژه پایانی میباشد

فهرست:


فهرست مطالب
عنوان    صفحه
فصل اول :                                    (کلیات تحقیق)
1-1- مقدمه    2
1-2- اهمیت موضوع    2
1-3- بیان مساله    3
1-4- مدل مفهومی تحقیق    6
1-5- اهداف تحقیق    6
1-6- فرضیه های تحقیق    6
1-7-  قلمرو تحقیق    7
1-8- محدودویتهای تحقیق    7
1-9- تعریف واژگان
1-9-1- تعریف واژگان تخصصی تحقیق    7
1-9- 2- تعریف واژگان عملیاتی تحقیق    9

فصل دوم :                                            (ادبیات نظری تحقیق)
بخش اول: مبانی نظری تحقیق
2-1- مقدمه    12
2-2- گذری بر مدیریت دانش    12
2-3- دانش    13
2-3- 1- روابط داده، اطلاعات و دانش    15
2-3-1-1-  داده    15
2-3-1-2- اطلاعات    16
2-4- طبقه بندی انواع دانش    17
2-5- منابع دانشی سازمان    20
2-6- چه نوع دانشي را بايد مديريت کنيم؟    21
2-7- ضرورت و اهمیت مدیریت دانش    23
2-8- مفهوم مدیریت دانش    24
2-9- تعاريف مديريت دانش    24
2-10- استراتژیهای مدیریت دانش    26
2-11- مقدمات(توانمند سازهای) بکارگیری مدیریت دانش    30
2-11-1- مدیریت    30
2-11-2- فرهنگ    31
2-11-3- ساختار سازمانی    31
2-11-4- پشتیبانی تکنولوژی اطلاعات    32
2-12- پیامدهای (مزاياي) بكارگيري مديريت دانش    33
2-13- مدلهای مدیریت دانش:     33
2-13-1- مدل عمومی دانش در سازمان    34
2-13-2- مدل ادل و گراسیون    35
2-13-3- مدل استیوهالس    37
2-13-4- مدل امگا و کینگ    39
2-13-5- مدل ترزا و همكاران    40
2-13-6- مدل چن و چانگ    40
2-13-6-1- گردآوری دانش    41
2-13-6-2- فرآيند تسهیم دانش    41
2-13-6-3- فرآيند بكارگيري    41
2-14- نظام هاي مختلف در مواجهه با مديريت دانش    42
2-14-1- يادگيري سازماني    42
2-14-2- سازمان يادگيرنده    43
2-14-3- يادگيري سازماني، سازمان يادگيرنده و مديريت دانش    43
2-14-4- سرمايه هاي فكري    44
2-14-5- مديريت دانش و سرمايه هاي فكري    48
2-15- كارآفريني
2-15-1- مقدمه    49
2-16- تعاريف كارآفريني    49
2-17- انواع كارآفريني    50
2-18- مزایای كارآفرينی سازمانی    54
2-19- انواع سازمان ها از نظر كارآفريني    55
2-20- مقايسه ويژگي هاي سازمان هاي كارآفرين و سنتي    57
2-21- مدل هاي فرآیند كارآفريني سازماني    58
2-21-1-  مدل كارآفريني سازماني كورنوال و پرمن    58
2-21-2-  مدل كارآفريني سازماني كوراتكو و نافزيگر    59
2-21-3- فرآيند كارآفريني احمد پور و مقيمي    60
2-21-4- مدل هیستریچ و پترز    62
2-21-5- مدل کارآفرینی  بارینگر و ایرلند    62
2-21-6- مدل پیترز و پتلزبرگ و عوامل موثر بر آن    63
2-21-6-1- تولید ایده در سازمان    64
2-21-6-1-1- تکنیکهای ایده پردازی:    67
2-21-6-2- بکارگیری ایده در سازمان    67
2-21-6-3- نتایج ایده    68
2-22- نظام هاي مختلف در مواجهه با کارآفرینی
2-22-1- سرمایه اجتماعی و کارآفرینی سازمانی    69
2-23- ارتباط بین مدیریت دانش و کارآفرینی سازمانی    71
2-24- SME ها و کسب و کارهای جدید    73
2-25- تعریف صنایع کوچک و متوسط    73
بخش دوم - مبانی تجربی تحقیق
2-27- مروري بر تحقيقات انجام شده     76        
2-27-1- تحقیقات داخلی     76
2-27-2- تحقیقات خارجی    77
2-27-3- جمع بندی    80

فصل سوم :                                             (روش شناسی تحقیق)
3-1- مقدمه    82
3-2- مدل مفهومي    82
3-3- روش تحقیق    83
3-4- جامعه آماري    84
3-5- نمونه آماري    85
3-6- روش گردآوري اطلاعات    86
3-7- شرح پرسشنامه    87
3-8- دسته بندی سوالهای پرسشنامه بر اساس عوامل تحقیق    87
3-9- تعيين روايي تحقيق    87
3-10- پايايي تحقيق    88
3-11- روش تجزيه و تحليل داده ها    89

فصل چهارم:                                 (تجزیه و تحلیل داده های آماری)
4-1- مقدمه    91
4-2- نتایج توصیفی
4-2-1- تحلیل توصیفی نمونه آماری با توجه به متغیر جنسیت    91
4-2-2-  تحلیل توصیفی نمونه آماری با توجه به متغیر شرایط تاهل    92
4-2-3- تحلیل توصیفی نمونه آماری با توجه به متغیر سن    92
4-2-4- تحلیل توصیفی نمونه آماری با توجه به متغیر شرایط تحصیلی    93
4-3- تحلیل استنباطی داده ها    93
4-3-1- پایایی تحقیق    93
4-3-2- بررسی نرمال بودن توزیع متغیرها    94
4-3-3- مدل اندازه گیری مدیریت دانش و فرآیند کارآفرینی سازمانی    95
4-3-3-1- مدل اندازه گیری مدیریت دانش    96
4-3-3-1-1- نتیجه آزمون    97
4-3-3-2- مدل اندازه گیری فرآیند کارآفرینی    97
4-3-3-2-1- نتیجه آزمون    99
4-3-4- بررسی همبستگی بین متغیرهای مستقل و وابسته    99
4-3-4-1-آزمون های مربوط به وجود همبستگی بین شاخص های مدیریت دانش و فرایند کارآفرینی    100
4-3-5- تایید مدل مفهومی تحقیق با استفاده از روابط ساختار یافته خطی    103
4-3-5-1- نتیجه آزمون    104
4-3-6- آزمون فرضیات    105
4-3-6-1- نتیجه آزمون فرضیه اول    105
4-3-6-2- نتیجه آزمون فرضیه دوم    106
4-3-6-3- نتیجه آزمون فرضیه سوم    106
4-3-7- مدل مفهومی اصلاح شده با استفاده از مدل معادلات ساختاری    106
4-3-7-1- نتیجه آزمون    108



فصل پنجم:                                   (نتیجه گیری و پیشنهادت)
5-1- مقدمه    111
5-2- مروری بر مساله، فرضیه ها و اهداف    111
5-3- خلاصه نتایج آزمون ها    112
5-3-1- آزمون پایایی    112
5-3-2- آزمون نرمال بودن    113
5-3-3- آزمون تایید عاملی    113
5-3-4- آزمون همبستگی    114
5-3-5- تایید مدل مفهومی تحقیق با استفاده از روابط ساختار یافته خطی    114
5-3-6- نتایج آزمون فرضیات    115
5-4- بحث و نتیجه گیری    117
5-5- کاربرد برای مدیران    119
5-6- محدودیت های تحقیق    119
5-7- پیشنهادات برای تحقیقات آتی    120
فهرست منایع
منابع فارسی    121
منابع لاتین    123
ضمیمه    131

 فهرست جداول:
عنوان    صفحه
جدول 2-1: مشخصات دانش صریح    19
جدول 2-2: مشخصات دانش ضمنی    19
جدول 2-3: منابع دانشی    21
جدول 2-4: ويژگي هاي دانش    22
جدول 2-5: انواع سازمان ها از نظر كارآفريني    55
جدول 2-6 : مقايسه ويژگي هاي سازمانهاي سنتي و كارآفرين    57
جدول 3-1: تعداد شركتهاي كوچك و متوسط فعال در شرق استان مازندران    85
جدول 3-2: دسته بندی سوالهای پرسشنامه    87
جدول 3-3:  پایایی تحقیق و مقادیر آلفای کرونباخ    88
جدول 3-4: شاخص های برازندگی مدل مدیریت دانش    89
جدول 4-1: توزیع پاسخگویان بر اساس جنسیت    91
جدول 4-2: توزیع پاسخگویان بر اساس شرایط تاهل    92
جدول 4-3: توزیع پاسخگویان بر اساس سن    92
جدول 4-4: توزیع پاسخگویان بر اساس شرایط تحصیلی    93
جدول 4-5: پایایی تحقیق و مقادیر آلفای کرونباخ:     94
جدول 4-6: بررسی نرمال بودن توزیع متغیرها    95
جدول 4-7: شاخص های برازندگی مدل مدیریت دانش    97
جدول 4-8: شاخص های برازندگی مدل فرآیند کارافرینی    99
جدول 4-9: آزمون مربوط به وجود همبستگی بین گردآوری دانش و فرایند کارآفرینی    100
جدول 4-10: آزمون مربوط به وجود همبستگی بین تسهیم دانش و فرایند کارآفرینی    101
جدول 4-11: آزمون مربوط به وجود همبستگی بین بکارگیری دانش و فرایند کارآفرینی    102
جدول 4-12: شاخص های برازندگی مدل مفهومی تحقیق    104
جدول4-13: خلاصه ایی از نتایج آزمون فرضیه های تحقیق    105
جدول 4-14: شاخص های برازندگی مدل مفهومی اصلاح شده    108
جدول 4-15: مسیرهای تاثیرگذاری مولفه های مدیریت دانش بر فرآیند کارآفرینی سازمانی    109
جدول 5-1: ضرایب الفا کرونباخ    112
جدول 5-2: آزمون نرمال بودن    113
جدول 5-3: شاخص های برازندگی    114
جدول 5-4: آزمون همبستگی    114
جدول 5-5: شاخص های برازندگی مدل مفهومی تحقیق    115
جدول 5-6 : نتایج آزمون فرضیات    115
جدلو 5-7: مسیرهای تاثیرگذاری مولفه های مدیریت دانش بر فرآیند کارآفرینی سازمانی    117
   
فهرست نمودارها:
عنوان    صفحه
نمودار 1-1: مسئله تحقيق    5
نمودار 4-5: مدل اندازه گیری مدیریت دانش با استفاده از تحلیل عاملی تائیدی در حالت تخمین استاندارد    96
نمودار 4-6: مدل اندازه گیری مدیریت دانش  با استفاده از تحلیل عاملی تائیدی  در حالت T-Value    96
نمودار 4-7: مدل اندازه گیری فرآیند کارآفرینی  با استفاده از تحلیل عاملی تائیدی  در حالت استاندارد    98
نمودار 4-8: مدل اندازه گیری فرآیند کارآفرینی  با استفاده از تحلیل عاملی تائیدی  در حالت TV    98
نمودار 4-9: مدل نهائی روابط ساختار یافته خطی در حالت استاندارد - آزمون نهایی مدل مفهومی تحقیق    103
نمودار 4-10: مقادیر معناداری ضرایب در مدل نهایی روابط ساختار یافته خطی    104
نمودار 4-11: مدل نهائی روابط ساختار یافته خطی در حالت استاندارد - آزمون نهایی مدل مفهومی تحقیق    107
نمودار 4-12: مقادیر معناداری ضرایب در مدل نهایی روابط ساختار یافته خطی    108
نمودار 5-1: مقادیر معناداری ضرایب در مدل نهایی روابط ساختار یافته خطی    116

فهرست اشکال :
عنوان    صفحه
شکل 1-1: مدل مفهومي تحقيق    6
شکل 2-1: اثر اطلاعات و دانش بر تصمیم گیری    17
شکل 2-2: استراتژیهای مدیریت دانش    28
شکل 2-3: تسهیل استراتژیهای مدیریت دانش را از طریق تکنولوژی اطلاعات و مدیریت منابع انسانی    29
شکل 2-4: مدل عمومی دانش در سازمان    34
شکل 2-5: مدل مبتنی بر فرایندها و فراهم کنندههای مدیریت دانش    36
شکل 2-6: مدل مبتنی بر فرایندهای دانش    38
شکل 2-7: فرایند مدیریت دانش،امگا و گینگ    39
شکل 2-8: مدل ترزا و همكاران    40
شکل 2-9: فرایند مدیریت دانش    40
شکل 2-10: تقسیم بندی سرمایه فکری    46
شکل 2-11: راهنمای اسکاندیا    47
شکل 2-12: مدل مديريت دانش و سرمايه فكري      48
شکل 2-13: انواع كارآفريني       51
شکل 2-14: مدل كارآفريني سازمان كورنوال و پرلمن    59
شکل 2-15: مدل كارآفريني سازماني كوراتكو و نافزيگر    60
شکل2-16: فرآيند كارآفريني    61
شکل 2-17: مدل هیستریچ و پترز    62
شکل 2-18: مدل کارآفرینی  بارینگر و ایرلند    63
شکل 2-19: مدل پیترز و پتلزبرگ    64
شکل 2-20: نقشه تجزیه وتحلیل امکان سنجی در خلق ایده های کسب وکار موفق    68
شکل 2-21: چگونگی تاثیر سرمایه اجتماعی بر کارآفرینی سازمانی    71
شکل 2-22: خلاصه ای از تحقیقات گذشته    80
شكل 3-1: مدل مفهومي تحقيق    83

1-1- مقدمه:                                              
علم و فناوري در جهان پر از رقابت کنونی؛ محدوديت، پيچيدگي و موقعيت هاي جديدي را پديد آورده¬اند و مي¬توان آنها را موتور توسعه اقتصادي و اجتماعي جهان دانست. بهره برداري صحيح از تحولات سريع علم و فناوري، مديريت تحولات فناورانه و نوآوری مستلزم در اختيار داشتن دانش روز و پيشرو مي¬باشد كه اين خود شايد يكي از عوامل اهتمام و گرايش سازمانها در چند سال اخير به بحث مديريت دانش باشد. از این رو، در سالهای اخیر، نوآوري به عنوان يكي از دستاوردهاي مديريت دانش كه براي سازمان ايجاد مزيت رقابتي مي¬نمايد مورد توجه قرار گرفته است. در محيط ناپايدار و پيچيده امروز، سازمان هایی کامیاب هستند که به یک مزیت رقابتی پایدار دست یابند. در سالهای اخیر منبع اصلی مزیت رقابتی از کارایی و کیفیت به کارآفرینی و نوآوری تغییر یافته است. كارآفريني همان نيرويي است كه امروزه از آن به عنوان موتور محرك رشد وتوسعه یاد می¬شود. با توجه به اهمیت کارآفرینی برای ایجاد مزیت رقابتی، سازماني مي تواند موفق باشد كه با ايجاد بسترهاي لازم از فرآیند كارآفريني پشتیبانی كند. به همین منظور در گذشته تحقیقات زیادی در خصوص بستر های کارآفرینی سازمانی (فرهنگ، ساختار، شبكه، سرمايه اجتماعي و...) صورت گرفته است. به دلیل نقش غیر قابل انکار دانش در ایده پردازی و نوآوری به نظر می¬رسد که يكي از مهمترين عوامل ایجاد كارآفريني سازماني، مدیریت دانش باشد كه در گذشته كمتر مورد توجه قرار گرفته است. همه موارد ذکر شده در بالا ضرورت مدیریت کردن دانش، تبدیل دانش نامشهود به مشهود و قابل اندازه¬گیری و از همه مهم¬تر تحقیق در زمینه مدیریت دانش در سازمان¬ها و جامعه را نشان می¬دهد.
در این فصل پس از بیان اهمیت موضوع، مسأله‌ تعريف‌ خواهد شد، سپس مدل مفهومی به عنوان مبناي انجام این مطالعه و تحقيق تشریح می¬گردد. فرضیات ، قلمرو تحقیق، تعریف واژه¬ها و اصطلاحات و محدودیت¬های تحقیق‌ تشریح خواهند شد.
دسته بندی: کالاهای دیجیتال » رشته مدیریت (آموزش_و_پژوهش)

تعداد مشاهده: 4431 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: word

تعداد صفحات: 158

حجم فایل:543 کیلوبایت

 قیمت: 65,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل