فایل بررسی ضریب درگ و نیروی آیرودینامیکی وارد بر بدنه خودرو

دسته بندي : کالاهای دیجیتال » رشته مکانیک (آموزش_و_پژوهش)

 

دانلود پايان نامه بررسی و مقایسه ضریب درگ و نیروی آیرودینامیکی وارد بر بدنه خودرو به کمک فلوئنت
این پروپوزال در قالب فرمت word قابل ویرایش ، آماده پرینت و ارائه به عنوان پروژه پایانی میباشد

توضیحات:

 

این مطالعه یک مدل عددی مؤثر براساس دینامیک سیالات محاسباتی (CFD) می­باشد که از فلوئنت در این مطالعه استفاده شده است.در این پژوهش به دنبال آن هستیم که بهصورت بسیار ابتدایی و ساده، تأثیر هندسه‌ی مناسب و آیرودینامیک بدنه را بر فشار وارده بر بدنه سه خودروی پژو 206 هاچ بک،پژو 206 اس دی و رنو ال 90 را با استفاده از نرم افزار فلوئنت بررسی کنیم. در این مطالعه علاوه بر نرم افزار فلوئنت از دو نرم افزار کتیا و گمبیت برای طراحی بدنه خودرو و تعریف شرایط محیطی استفاده کرده­ایم.با توجه به اینکه هندسه خوردو تاثیر مسستقیمی بر میزان مصرف سوخت دارد لذا یکی از اهداف مهم این پژوهش انتخاب آیرودینامیک بهینه از بین این سه خوردوی روز ایران می­باشد. نتایج بدست آمده حاکی از افزایش تصاعدی نیروی وارد بر خودرو در اثر افزایش سرعت است که همین امر موید افزایش مصرف سوخت در سرعتهای بالا می‌شود.

 

دسته بندی: کالاهای دیجیتال » رشته مکانیک (آموزش_و_پژوهش)

تعداد مشاهده: 7284 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:

فرمت فایل اصلی: Docx

تعداد صفحات: 88

حجم فایل:20,657 کیلوبایت

 قیمت: 55,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل