بصیرت حضرت فاطمه (س)
به طور مسلم انبیاء و اولیاء (ع) محورهای اصلی سیاستهای سالم بشری هستند و این امر هیچ استثنایی نخواهد داشت. عمده آن است که سیاستمداریِ اولیاء خدا را از سیاستبازی اهل دنیا تفکیک کنیم، چرا که اگر سیاستمداری یعنی ایجاد نقش مفید در سرنوشت اجتماعی انسانها، بیشترین تعیین نقش در تاریخ را باید به انبیاء و اولیاء(ع) داد و هرگز نباید در تحلیل مواضع و سخنان آن بزرگان از این منظر غفلت نمود.
از جمله حرکات نقشآفرین در تاریخ، نقش فاطمهزهرا(س) پس از رحلت رسولخدا(ص) است که علاوه بر حرکات و گفتارهای آن حضرت در مواقع مختلف که هر کدام عامل کنترل انحرافی و یا جهتگیری مهمی در صدر اسلام شده است، خطبة آن حضرت در مسجد مدینه یک دائرةالمعارف از دقتهای عقیدتی، سیاسی، تاریخی، جامعهشناختی است، به طوری که انسان نسبت به دقتهای آن حضرت حیران میشود و بهواقع حضرت زهرا(س) در این خطبه - در آن شرایط خاص- جبههای را در راستای انحرافِ بهوجود آمده پایهگذاری کردند و جهتی را نشان دادند که امامعسکری(ع) در این رابطه فرمودند: « نَحْنُ حُجَجُاللهِ عَلی خَلْقِهِ وَ جَدَّتُنا فاطِمَةُ حُجَّةٌ عَلَیْنا»[1] یعنی؛ ما (امامان) حجّتهای خدا بر مردم هستیم، - تا راه را از بیراهه نشان دهیم- و جَدّة ما فاطمه، حجّت است بر ما.
و حضرت مهدی(عج) نیز در اولین سخن خود پس از ظهور میفرمایند: «وَ فِی اِبْنَةِ رَسُولِاللهِ لی اُسْوَةٌ حَسَنَةٌ»[2] یعنی؛ اسوه و راهنمای من در این نهضت، دختر رسولخدا است. و این سخن نشان میدهد نظامنامة حکومت جهانی مهدی(عج) مبتنی بر سیرة فاطمه(س) است.
تمام تلاش این کتاب برای روشن نمودن مسائلی است که فاطمه(س) در جهتگیری اصلی خود مقابل ظهور انحراف در صدر اسلام بهکار برده است و راهی را به بشریت عرضه نموده است که به ظهور حضرت مهدی(عج) منتهی خواهد شد.
دقّتها و تحلیلهای فاطمهزهرا(س) در ریشهیابی انحراف و شناخت آن، در نهضت اسلامی، برای امروز ما بسیار کارساز است. امید است خوانندگان عزیز با حوصلة زیاد و دقت فراوان نسبت به جزءجزء مطالب عنایت داشته باشند تا إنشاءالله بتوانند از دخترِ خانة توحید بینش سیاسی صحیحی را اخذ کنند که در همة مراحل زندگی بهکارشان آید.
تعداد مشاهده: 12 مشاهده
فرمت فایل دانلودی:.zip
فرمت فایل اصلی: .pdf
تعداد صفحات: 443
حجم فایل:0 کیلوبایت
گارانتی بازگشت وجه
کد تخفیف خرید
نماد اعتماد الکترونیکی